دوربینی با قابلیت‌های حرفه‌ای

بازار دیجیتال - شرکت LEICA که یکی از شرکت‌های فعال در زمینه طراحی و تولید محصولات و تجهیزات عکاسی است، به تازگی محصول جدید خود را در غالب یک دوربین عکاسی دیجیتال به بازار معرفی و عرضه کرده است. دوربین عکاسی دیجیتال مدل DIGILUX۲ محصول جدید LEICA است که طراحی کاملا ساده و کلاسیک داشته و شبیه به دوربین‌های عکاسی قدیمی است.

این دوربین دارای وضوح تصویر ۲/۵ مگاپیکسل بوده و مجهز به لنز ۳۵ میلیمتری شرکت LEICA هم هست. عکس‌های گرفته شده با این دوربین می‌توانند ۵ اندازه مختلف داشته باشند.

از طرفی وضوح تصویر این عکس‌ها می‌تواند ۴۸۰×۶۴۰ پیکسل و یا ۱۹۲۰×۲۵۶۰ پیکسل باشد تا به راحتی کاربران بتوانند این عکس‌ها را با اندازه‌های بزرگ‌تر در تلویزیون‌های HDTV تماشا کنند.

این دوربین مجهز به امکان زوم دستی و خودکار بوده و از تکنولوژی لرزش‌گیر دست هم بهره می‌برد.

عکس‌های این دوربین با یکی از فرمت‌های JPEG یا TIFF گرفته و ذخیره می‌شوند.

این دوربین با سیستم‌های PAL و NTSC سازگار بوده و امکان فیلمبرداری هم دارد.

ورودی تصویری این دستگاه از نوع AV بوده و باتری قابل شارژ آن با برق ۲/۷ ولتی سازگار است.

دوربین مدل DIGILUX۲ با کارت‌های حافظه SD و MMC سازگار بوده و عکس‌ها را به طور مستقیم روی این کارت‌ها ذخیره می‌کند.این دوربین ابعادی برابر ۱۰۳×۸۲×۱۳۵ میلیمتر داشته و وزن آن بدون باتری و با باتری به ترتیب به ۶۳۰ و ۷۰۵ گرم می‌رسد.

طبق اعلام شرکت LEICA دوربین مدل DIGILUX۲ این شرکت در‌حال‌حاضر با قیمتی در حدود ۲۹۹۵ دلار به بازار عرضه‌شده و به فروش می‌رسد.