دوربینی با شارژ پاک‌کنی

بازار دیجیتال- احتمالا تا حالا با انواع مختلفی از انرژی‌های مصرفی و البته نوع مصرف آنها مواجه شده‌اید، اما قطعا چیزی درباره شارژ پاک‌کنی نشنیده‌اید. اما شرکت Sony این کار را با طراحی و تولید یک دوربین عکاسی دیجیتال کاملا متفاوت انجام داده است. شرکت Sony مدتی است که طرحی با نام ODO را برای تولید دستگاه‌های الکترونیکی که با قدرت انسان کار می‌کنند، اجرا کرده است.

دوربین عکاسی دیجیتال مدل ODO Twirl N Take اولین محصول این خط تولید Sony است. این دوربین طراحی جالبی داشته و شامل یک دسته متصل به یک چرخ کوچک از جنسی شبیه به پاک‌کن است.

کافی است کاربران چرخ پاک‌کنی این دوربین جالب را روی هر سطح صافی بکشند تا دوربین شارژ شود. در حدود ۱۵ بار کشیدن چرخ این دوربین برای یک بار عکسبرداری کفایت می‌کند، اما اگر می‌خواهید به باغ‌وحش یا مسافرت بروید باید کمی بیشتر از دستتان کار بکشید. اگر بتوانید تا ۲۰۰بار با این دوربین یک سطح صاف را پاک کنید، می‌توانید به شارژ طولانی‌مدت این دوربین امیدوار باشید. با این اوصاف دیگر هیچ نگرانی برای تمام شدن شارژ دوربین‌تان نخواهید داشت؛ شما هر جا که باشید می‌توانید یک سطح صاف پیدا کنید.

دوربین مدل ODO Twirl N Take که به طور ویژه برای کودکان طراحی و تولید شده است، قابلیت‌های یک دوربین دیجیتال جدید را در اختیار دارد.این دوربین اما کیفیت عکس چندان مطلوبی نداشته و دارای فلش و صفحه نمایشگر نیست. بنابراین کاربران برای تماشای عکس‌های گرفته شده با این دوربین باید آن را به کامپیوتر شخصی‌شان متصل کنند.البته کارشناسان شرکت Sony دلیل نداشتن نمایشگر در این دوربین را نیاز آن به صرف انرژی بیشتر برای کار اعلام کرده‌اند.