راه‌اندازی GPRS همراه اول در بهمن ماه

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار از راه‌اندازی سرویس ارزش افزوده GPRS اپراتور اول از اوایل بهمن ماه جاری خبر داد. وحید صدوقی در چهارمین نشست مطبوعاتی خود در سال جاری که صبح روز گذشته برگزار شد، اظهار داشت: پس از تدوین آیین‌نامه MMS سرویس GPRS اپراتور اول در اوایل سال آینده در دسترس خواهد بود.وی به جایگاه اول شرکت ارتباطات سیار در خاورمیانه از لحاظ تعداد سیم کارت‌های دائمی اشاره کرد و گفت این شرکت در نیمه دوم سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ میلادی در دنیا مقام نهم را به خود اختصاص داده است. وی افزود: این شرکت از لحاظ تعداد مشترک بعد از ترک سل، مقام دوم را در منطقه خاورمیانه و در بین ۶۳۴ اپراتور جهان، رتبه ۳۵ را دارد.

مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار مشکل عمده واگذاری سیم کارت‌های اعتباری این شرکت را توسعه شبکه IN دانست.

اختلال در ارتباط تلفن همراه ایرانسل

برخی از مشترکان اپراتور دوم تلفن همراه «ایرانسل» همچنان از اختلال در حین تماس، مشکلات دریافت پیام کوتاه ناخواسته و پوشش نداشتن برخی نقاط شهر تهران و جاده‌های کشور گله‌مندند. به گزارش فارس، در هفته‌های اخیر و به گفته مشترکان این اپراتور، مشکلات شبکه ایرانسل افزایش پیدا کرده است. عدم پوشش‌دهی در برخی نقاط شهر تهران و جاده‌های اصلی‌، اختلال و قطعی در زمان مکالمه و دریافت پیام کوتاه ناخواسته از مشترکان خود ایرانسل از مشکلات مطرح شده از سوی این مشترکان است.

یک نماینده مجلس: مخابرات حاضر نیست تعرفه‌ها را پایین بیاورد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات حاضر نیست تعرفه‌های مخابراتی را پایین بیاورد. سیدمصطفی‌ هاشمی، نماینده شهر بابک در گفت‌وگو با خبرنگاران، با اشاره به اظهارات رییس سازمان بازرسی کل کشور در مورد تعرفه‌های غیرواقعی مخابرات، اظهار داشت: مجلس نیز در جریان بررسی و تصویب بودجه سال آینده، درآمدهای وزارت ارتباطات را براساس اعلام بازرسی کل کشور محاسبه خواهد کرد. هم‌اکنون تعرفه پیامک تلفن‌همراه ۱۴۲ ریال است در حالی که سازمان بازرسی اعتقاد دارد این تعرفه باید بین ۷۰ تا ۱۰۰ ریال باشد.