گوگل دایره‌المعارف اینترنتی راه‌اندازی می‌کند

گوگل در حال فعالیت برروی یک دایره‌المعارف اینترنتی جدید است که شامل محتواهای ارائه شده توسط کسانی خواهد بود که مایلند به عنوان کارشناس شناخته شده و از دانش خود سود ببرند. به گــزارش ایسنا، این دایره‌المعارف Knol نامیده شده است و در حال حاضر ارائه‌ مقاله در آن با دعوت گوگل امکان‌پذیر است، اما این موتور جست‌وجو وعده داده که تمامی مقالات ارسالی را در آن منتشر خواهد کرد.

دایره‌المعارف گوگل که برخی ناظران آن را گوگل پدیا می‌نامند با مشخص کردن نویسندگان مقالات و پاداش دادن به آنها، متفاوت‌تر از ویکی‌پدیا عمل خواهد کرد.

گوگل امیدوار است با اجازه دادن به بازدیدکنندگان برای امتیاز دادن به ورودی‌ها و گذاشتن کامنت، مشارکت‌کنندگان دایره‌المعارف صادقانه عمل کنند.

گوگل که بر اساس پیش‌بینی‌ها، امسال چهار میلیارد دلار درآمد خواهد داشت، مایل است از این دایره‌المعارف نیز درآمد کسب کند که مانند موتور جست‌وجوی خود از طریق نمایش تبلیغات در آن خواهد بود.

جیمی ولز، بنیانگذار دایره‌المعارف آنلاین ویکی پدیا - که براساس آمار منتشره از سوی کام‌اسکار در ماه اکتبر هشتمین سایت پربازدید کننده در آمریکا بوده، اقدام گوگل را برای دایره‌المعارف کوچک شمرد.