به گفته‌ مدیر‌عامل شرکت ارتباطات سیار درصورت به نتیجه رسیدن مباحث فنی برای تشخیص پیامک‌های فارسی ظرف دو هفته‌ آینده پیشنهاد می‌شود که برای پیام‌های فارسی تخفیف خاصی در نظر گرفته شود. وحید صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ آخرین وضعیت سیستم و نرم‌افزار پیامک فارسی و زمان اجرایی و کاربردی شدن آن، اظهار کرد: درخواست مقام محترم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این بود که در‌خصوص پیام‌های فارسی تسهیلاتی به مشترکان ارایه شود؛ اولین اقدام ارائه‌ یک برنامه‌ خاص بود که از سوی دفتر تحقیقات شرکت و یکی از دانشگاه‌ها آماده شد و چنانچه این برنامه روی گوشی دو طرف و سرور پیام کوتاه ما هم نصب شود، امکان ارسال حجم کاراکتر بیشتر پیام در یک بسته فراهم می‌شود.

صدوقی ادامه داد: لازمه‌ اجرای این موضوع نصب برنامه برروی گوشی تمام مشترکان است، اما بررسی‌های بعدی نشان داد ‌که این امکان‌پذیر نیست.

او افزود: اقدام بعدی این بود که بتوان پیام‌های فارسی را از پیام‌های غیرفارسی تشخیص دهیم؛ زیرا براساس کد اصلی که پیام‌های فارسی ثبت می‌شوند، امکان تشخیص پیام‌ها وجود دارد؛ این مساله هم اکنون در بخش‌های فنی در حال بررسی است.

او خاطر‌نشان کرد: چنانچه این کار انجام شود، پیشنهاد ما این خواهد بود که برای پیام‌های فارسی تخفیف خاصی درخواست شود تا این نوع پیام‌ها با لحاظ این تخفیف ارسال شوند.

صدوقی تصریح کرد: بدین ترتیب با ارسال پیامک‌ها، سیستم به صورت هوشمند، پیام‌های فارسی را شناسایی می‌کند و می‌توان تخفیف را قایل شد.