به گفته‌ مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار، قطعا امکان ارائه‌ سیم‌کارت‌های ویژه‌ پیامک با توجه به تقاضای زیاد برای سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی برای حداقل تا شش ماه آینده وجود ندارد و ارائه‌ سیم‌کارت‌های اعتباری دولتی در اولویت قرار گرفته است. وحید صدوقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ زمان ارائه‌ سیم‌کارت‌های ویژه‌ پیامک و نرخ خرید و تعرفه‌ ارسال هر پیام اظهار کرد: حدود شش ماه پیش، پیشنهاد برای عرضه‌ سیم‌کارت خاص پیامک ارائه شد، اما در مرحله نظارت و تصمیم‌گیری در هیات‌مدیره و در مجمع مخابرات ایران نظر بر این شد که در اولویت اول نسبت به واگذاری سیم‌کارت‌های اعتباری اقدام شود و پس از به روزرسانی این سیم‌کارت‌ها، ارائه‌ سیم‌کارت‌های ویژه‌ پیامک انجام شود.

انگیزه واردات غیرقانونی وجود خواهد داشت

به نظر می‌رسد، تعیین تعرفه ۲۵‌درصدی واردات گوشی تلفن‌همراه، تنها جهت حمایت از تولید داخلی و حفظ منافع تولیدکنندگان صورت گرفته باشد. افشار فروتن لاریجانی، رییس انجمن صنفی فروشندگان سیم‌کارت، گوشی تلفن‌همراه و لوازم جانبی، در گفت‌و‌گو با سیتنا، با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به این‌ مطلب که واردات قانونی سهم بسزایی را به خود اختصاص داده و واردکنندگان قانونی تا به حال نسبت به تامین گوشی‌های مورد نیاز بازار اقدام کرده‌اند، باید نسبت به جایگاه و شرایط آنها برنامه‌ریزی و تصمیم‌های مقتضی اتخاذ شود. وی معتقد است، به رغم اینکه تصویب تعرفه ۲۵‌درصدی واردات گوشی، جهت حمایت از تولید داخل صورت گرفته، با این حال، با توجه به مهیا نشدن شرایط مناسب برای واردات قانونی، حتی اعمال این تعرفه نمی‌تواند سبب موفقیت شرکت‌های تولیدکننده داخلی شود.

ضریب نفوذ تلفن‌همراه در تهران ۵۰‌درصد است

تا پایان برنامه چهارم توسعه، باید تعداد تلفن ثابت و همراه- هرکدام- به ۳۶‌میلیون خط برسد که در بخش تلفن‌همراه، معادل نصف این تعداد (۱۸‌میلیون) را باید بخش خصوصی ارائه کند. داوود زارعیان، با بیان این مطلب افزود: هم‌اکنون شبکه تلفن ثابت کشورمان، دارای ۲۳‌میلیون و شبکه تلفن‌همراه دارای ۲۱‌میلیون مشترک است. زارعیان افزود: این در حالی است که در پنج سال گذشته با روند پس دادن شماره‌های تلفن‌همراه مواجه بودیم، به‌گونه‌ای که در شرکت مخابرات استان تهران ۱۸۰هزار شماره تلفن ثابت مرجوعی داشتیم. به گفته زارعیان، ضریب نفوذ تلفن‌همراه در شهر تهران ۵۰‌درصد است.