دولت انگلیس از آوریل سال ۲۰۰۹ ارائه‌دهندگان اینترنت را که با صنایع موسیقی و تهیه‌کنندگان فیلم در مبارزه با پدیده سرقت‌های چندرسانه‌ای همکاری نمی‌کنند، مورد پیگرد قانونی قرار می‌دهد. به گزارش مهر، دولت انگلیس اعلام کرد که به منظور مبارزه با پدیده رو به گسترش سرقت محصولات چندرسانه‌ای در اینترنت از آوریل ۲۰۰۹ در مورد ارائه‌دهندگان اینترنت (ISP) که با شرکت‌های تهیه‌کننده فیلم و موسیقی در این عرصه همکاری نکنند، مقررات سختی را اعمال می‌کند.

این تصمیم در پی عدم رسیدن توافق ارائه‌دهندگان اینترنت و این تهیه‌کنندگان در مبارزه با بارگذاری غیرقانونی تولیدات چندرسانه‌ای اتخاذ شده است.

براساس گزارش وب‌نیوز، چندی قبل نیز نیکولا سارکوزی، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرده بود که سازمان جدیدی را راه‌اندازی خواهد کرد که با هدف قطع اینترنت سارقان این محصولات به ردیابی اتصالات اینترنتی می‌پردازد که از طریق آنها سرقت‌های اینترنتی و بارگذاری‌های غیرقانونی انجام می‌شود.

در حال حاضر بیش از ۶میلیون کاربر پهنای باند در انگلیس وجود دارند که فایل‌ها را به روشی غیرقانونی بارگذاری می‌کنند.

در این خصوص «جان کندی»، رییس سازمان بین‌المللی صنعت موسیقی توضیح داد: «در مدت تنها چهار ماه، دو دولت فرانسه و انگلیس این ایده که ارائه‌دهندگان اینترنت را به عنوان تنها موقعیت مطلوب برای مبارزه با سرقت‌های دیجیتالی در نظر می‌گیرد، مطرح کردند.»

فروش جهانی موسیقی در سال ۲۰۰۷ در حدود ۱۰درصد کاهش یافته است و آمار و ارقام این بخش نشان می‌دهد که سال گذشته بیش از ۱۰میلیارد آهنگ به شیوه غیرقانونی از اینترنت بارگذاری شده است.