به گفته‌ وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات کمیته‌ای برای جلوگیری از اختلال پیامک در شب سال نو در استان‌های مهمان‌پذیر از جمله مشهد ایجاد شده است. محمد سلیمانی، اظهار کرد: همه دوست دارند که در شب عید پیامک ارسال کنند به طوری که پیش‌بینی می‌کنیم در شب سال نو ۱۸۰‌میلیون پیامک ارسال شود.

وی تصریح کرد: کمیته‌ای را برای جلوگیری از اختلال پیامک مبنی بر توسعه ظرفیت در شب سال نو در استان‌های مهمان پذیر از جمله گیلان، مازندارن، فارس، اصفهان و مشهد ایجاد کرده‌ایم.

تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه به سهام منتفی شد

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران از منتفی شدن بحث تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه به سهام خبر داد.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این که پیش از این بحثی پیرامون تبدیل ودایع مشترکان تلفن همراه به سهام مطرح شده بود، اظهار کرد: بعد از مطرح شدن این موضوع و بررسی‌هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که این موضوع نمی‌تواند عملی شود.

وی با تاکید بر این که ودایع مشترکان هیچ تغییری نخواهد کرد، گفت: تحقق این موضوع مشکلات قانونی را در پی داشت.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران در ادامه همچنین با اشاره به بحث خصوصی‌سازی مخابرات گفت: تمام اطلاعات مورد نیاز در این زمینه را واگذار کردیم و منتظر نظر بورس و سازمان خصوصی‌سازی در این باره هستیم تا آنها نظرات نهایی خود را به ما ارائه دهند.

درخواست کاهش تعرفه واردات

با کاهش تعرفه واردات تا میزان ۴درصد می‌توان از قاچاق گوشی‌های تلفن همراه تا حد چشمگیری جلوگیری کرد.

پدرام الیکایی، مدیرعامل شرکت نامداران ارتباطات همراه ضمن اشاره به مطلب فوق از تعرفه غیرمنطقی واردات تلفن همراه انتقاد کرد.

وی گفت: با مقایسه قیمت‌های انواع تلفن همراه در خارج از کشور و همین میزان قیمت داخل بازار ایران می‌توان نتیجه گرفت که هزینه‌ قاچاق در حال حاضر بیش از ۱۰هزار تومان برای هر دستگاه تلفن همراه نیست.

وی با اشاره به تقلیل تعرفه واردات از ۶۰درصد به۲۵درصد تصریح کرد: این کاهش هیچ تغییری در بهای تلفن‌های همراه به ویژه مدل‌های گران قیمت ایجاد نکرده است.

الیکایی با اعلام اینکه حداقل قیمت جهانی یک دستگاه تلفن همراه امروزه حدود ۲۰دلار است افزود: در صورت وضع تعرفه ۶۰درصد تنها گوشی‌های ارزان تر از ۱۶هزار تومان و با تعرفه ۲۵درصد، تنها گوشی‌هایی با حداکثر ۴۰هزار تومان ارزش توجیه وارداتی دارند.

به گفته وی بر اساس تعرفه ۱۴درصد نمایندگی‌های رسمی قادر خواهند بود محصولات تا سقف ۲۵۰هزار تومان را نیز وارد کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.