نوسانات قیمت میهمان بازار چاپگر شد

بازار دیجیتال - نوسانات قیمت، عدم‌تعادل در عرضه و تقاضای برخی از مدل‌های چاپگر، انتشار اخبار مختلف در زمینه قاچاق چاپگر و عدم‌ترخیص این کالا از گمرک جمهوری اسلامی ایرانی، از اتفاقاتی است که طی ۱۰ تا ۱۵روز اخیر در بازار خرید و فروش چاپگر شاهد آن هستیم. طبق اعلام فعالان بازار، باتوجه به انتشار اخباری در زمینه قاچاق چاپگرهای HP و عدم‌ترخیص لپ‌تاپ‌های این برند توسط گمرک، قیمت اکثر چاپگرهای برند HP در بازار در حدود ۳۰ تا ۴۰درصد افزایش یافته است.

رضایی یکی از فروشندگان بازار در این زمینه می‌گوید، رشد قیمت چاپگرهای HP در برخی مدل‌های پرمتقاضی محسوس‌تر است.

وی به رشد دویست هزار تومانی مدل ۱۳۲۰ از چاپگرهای HP اشاره کرد و گفت: این مدل چاپگر طی ماه‌های گذشته با قیمتی حدود ۱۸۰هزار تومان به فروش می‌رسید، اما قیمت این مدل طی روزهای اخیر به ۳۹۵هزار تومان رسیده است.

این فروشنده علت این امر را وجود مشکلات این شرکت در زمینه ترخیص چاپگرهایش از گمرک دانست و گفت: رشد قیمت چاپگرهای HP، رشد قیمت چاپگرهای سایر برندها را نیز در پی داشته است.

این در حالی است که مولوی کارشناس فروش شرکت سرزمین سبز، نمایندگی فروش چاپگرهای HP از ثبات نسبی قیمت‌ها خبر داد و گفت: در زمینه ترخیص هیچ کالایی با گمرک مشکلی نداریم و نوسانات جزئی قیمت نیز به دلیل نوسانات نرخ ارز رخ داده است.

در این رابطه صالحی، مسوول فروش یکی از نمایندگی‌های کانن می‌گوید: انتشار خبر رشد قیمت چاپگرهای HP تا حدودی صحت دارد، اما این رشد قیمت در مورد برخی مدل‌ها مانند ۱۰۲۰ و ۱۰۱۸ رخ داده است و نرخ سایر مدل‌ها تقریبا ثابت بوده است.

وی همچنین از رشد قیمت برخی از چاپگرهای کانن در بازار خبر داد و گفت: به طور کلی اگر بررسی کنیم نرخ اکثر مدل‌های چاپگرهای کانن مانند HP ثابت بوده و رشد قیمت تنها در مورد برخی از مدل‌ها صورت گرفته است.

این کارشناس فروش به رشد قیمت مدل ۴۵۰۰ از چاپگرهای canon اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود، طی سال آینده با رشد بیشتر قیمت‌ها مواجه شویم.