اپل دو نرم‌افزار رایگان ویژه آیفون را معرفی کرد

شرکت اپل با هدف فتح بازار تلفن همراه آمریکا که در حال حاضر در سلطه تلفن‌های همراه هوشمند است، دو نرم‌افزار رایگان جدید را عرضه کرده است. این شرکت با هدف افزایش قدرت خود در بازار تلفن‌های همراه آمریکا دو نرم‌افزار جدید را با عناوین Enterprise و SDK معرفی کرد.

در حقیقت اپل در استراتژی جدید خود قصد دارد، نرم‌افزارهایی را برای تلفن‌های همراه عرضه کند که با نرم‌افزارها و سیستم عامل‌های شرکت‌های دیگر نیز سازگار باشد.

استیو جابز در اجلاس جدید اپل که تاون‌هال در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار کرده بود، در شرایطی که تنها ۸ ماه از عرضه آیفون می‌گذرد، تغییرات انجام شده در نسخه جدید این محصول را اعلام کرد.

در به روز سازی جدید آیفون که قرار است از ژوئن آینده وارد بازار شود، نرم‌افزار رایگانی با عنوان Enterprise که از نظر فنی نرم‌افزار دائمی ۰/۲ نامیده می‌شود نصب خواهد شد. این نرم‌افزار به کاربران آیفون این امکان را می‌دهد که از پروتکل ActiveSync Exchange محصول مایکروسافت استفاده کنند.

در حقیقت این پروتکل مایکروسافت به کاربران آیفون اجازه می‌دهد که پست الکترونیک شرکتی، تماس‌ها و قرارهای کاری خود را هم از طریق رایانه و هم از طریق آیفون مورد استفاده قرار دهند.

بنابراین در نسخه جدید آیفون کاربر نه تنها می تواند پست الکترونیک شخصی خود را بخواند، بلکه می تواند پست الکترونیک شرکتی را نیز با کمک آیفون بخواند. براساس گزارش InfoWorld، همچنین استیو جابز در این اجلاس نرم‌افزار جدید دیگری را با عنوان SDK (نرم‌افزار توسعه کیت) معرفی کرد.

SDK یک بسته نرم‌افزاری کامل برای توسعه، پروژه سازی گرافیکی، کنترل و توسعه برنامه‌های جانبی روی آیفون به سبک نسل دوم وب است.

توسعه دهندگان با استفاده از SDK می توانند سرویس‌های جدیدی را برای آیفون ایجاد کنند و محصولات خود را مستقیما به کاربران آیفون بفروشند. این توسعه دهندگان باید ۷۰‌درصد از قیمت فروش را برای خود نگه دارند و ۳۰‌درصد دیگر را به اپل بدهند. این نرم‌افزار برای آیفون امکان بیشترین سازگاری را با اینترنت و وب فراهم می‌کند. هر دو نرم‌افزار به صورت آنلاین و رایگان قابل بارگذاری هستند.