نگران خطرات تلفن‌همراه نباشید!

آخرین تحقیقات دانشمندان و پژوهشگران نشان می‌‌دهد که استفاده کوتاه مدت از تلفن‌همراه، باعث ایجاد تومور مغزی در کاربران نمی‌‌شود. به گزارش تالیانیوز، بررسی‌های انجام شده در بریتانیا نشان می‌‌دهد، به کارگیری تلفن‌همراه در مدت‌های کوتاه و طی سال‌های محدود، نمی‌‌تواند عامل ایجاد تومورهای سرطانی در کاربران باشد.

گفته می‌‌شود تحقیقات انجام شده روی تعدادی از کاربران که به مدت ۶ سال از تلفن‌همراه استفاده می‌‌کرده‌اند، نشان می‌‌دهد که هیچ‌گونه علامتی از بروز سرطان مغزی به علت استفاده از تلفن‌همراه و امواج رادیو‌یی در این افراد وجود ندارد. آمارها نشان می‌‌دهد که انواع تومورهای مغزی، حداقل پس از استفاده از وسایل دیجیتالی و تلفن‌همراه به مدت ۱۰ سال بروز می‌‌کند. گفتنی است در بررسی‌های اخیر دانشمندان، مشخص شده است که استفاده بیش از ۱۰ سال و به طور مداوم از تلفن‌همراه می‌‌تواند کاربران را تا بیش از ۴۰‌درصد بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به تومور مغزی قرار دهد.

همچنین در این گزارشات آمده است که خطر ابتلا به سرطان در افرادی که بیش از دو هزار ساعت از تلفن‌همراه استفاده کرده‌اند، به میزان ۲۷۰ درصد نسبت به افراد دیگر بیشتر است.