استیو جابز تحت پیوند کبد قرار گرفت

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، استیو جابز، مدیر اجرایی اپل، حدود دو ماه قبل در تنسی پیوند کبد دریافت کرده، اما همچنان قرار است در پایان ماه جاری به این شرکت بازگردد.

به گزارش ایسنا، بر اساس گزارش این نشریه، حال مدیر اجرایی اپل در حال بهبود است و انتظار می‌رود طبق برنامه‌ریزی قبلی در اواخر ماه ژوئن به سر کار بازگردد، اگرچه ممکن است در ابتدا به صورت نیمه وقت فعالیت کند.

طبق این گزارش، برخی از مدیران اپل از این عمل آگاهی داشته و بر اساس توافق انجام گرفته با استیو جابز قبل از مرخصی رفتنش، به طور هفتگی از سلامت وی اطلاع کسب می‌کردند؛ اپل ممکن است به‌زودی خبر رسمی در این زمینه اعلام کند.

سلامت رهبر اپل از زمان حاضر نشدن استیو جابز در نمایشگاه مک ورلد و مشاهده ظاهر لاغر و نحیفش در کنفرانس طراحان جهانی این شرکت در سال گذشته همواره مورد گمانه‌زنی‌های گسترده بوده است.

اپل از آن زمان که به دلیل شایعات در مورد وخیم شدن اوضاع جسمانی جابز شاهد بالا و پایین رفتن ارزش سهمش بود، تایید کرد که جابز بیماری عدم تعادل هورمونی دارد و به مدت شش ماه تا ماه ژوئن به یک مرخصی پزشکی می‌رود و در غیابش تیم کوک، مدیر عملیاتی این شرکت، عهده‌دار مسوولیت وی می‌شود.

جابز ۵۴ ساله در سال ۲۰۰۴ اعلام کرده بود تحت عمل جراحی موفقیت‌آمیز برای درمان نوع نادری از سرطان لوزالمعده قرار گرفته است.

سلامت مدیر اجرایی مساله مهمی برای یک شرکت است، اما برای اپل که جابز بیش از یک دهه موفقیت‌های بزرگ آن را هدایت کرده اهمیت ویژه‌ای دارد. آمیزه‌ای از اصول نهانکاری و طراحی پیشرفته که در عرضه رایانه‌های جدید مک، دستگاه پخش موسیقی آی‌پاد و آیفون مشاهده شده به یک مشخصه برای این شرکت تبدیل شده است.