قیمت‌ها در بازار تلویزیون افزایش نمی‌یابد

عکس:‌ نگار متین‌نیا

بازار دیجیتال- به رغم ادعای برخی از کارشناسان و همچنین برخی از فروشندگان مبنی بر وجود احتمال افزایش نرخ تلویزیون‌های LCD طی ماه‌های آینده به دلیل رشد نرخ پنل‌های LCD نمایندگی‌های فروش و همچنین تعداد زیادی از فروشندگان از احتمال کاهش مجدد قیمت‌ها طی روزهای آینده در بازار داخلی خبر می‌دهند.

بر اساس اعلام فعالان بازار‌، در شرایط فعلی که بازار در حالت رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها طی ماه‌های اخیر به شدت کاهش یافته و امکان رشد قیمت‌ها به هیچ وجه وجود ندارد.

روزبه مرادی‌، یک فروشنده در خیابان جمهوری در این زمینه می‌گوید: طی ماه‌های اخیر با توجه به دستور وزارت بازرگانی مبنی بر کاهش مجدد قیمت‌ها و همچنین اتحادیه لوازم صوتی و تصویری بسیاری از واردکنندگان و فروشندگان ناچار شدند قیمت‌ها را در حد قابل توجهی کاهش دهند.

همچنین برخی از فروشندگان که از این دستور در مراحل اولیه پیروی نکردند، ناچار شدند برای ادامه حیات در بازار رقابتی قیمت‌ها را کاهش دهند.

به این ترتیب، طی یک ماه گذشته مجددا شاهد افت شدید قیمت‌ها در بازار تلویزیون به ویژه تلویزیون‌های LCD بودیم.

یک فروشنده دیگر در این زمینه می‌گوید: طی ماه‌های اخیر رکود حاکم بر بازار لوازم صوتی و تصویری و به ویژه تلویزیون LCD تا حد زیادی باعث متضرر شدن واردکنندگان و همچنین فروشندگان شد و در این شرایط فروشندگان که چاره ای نداشتند، قیمت‌ها را کاهش دادند و همچنین تسهیلاتی برای خریداران در نظر گرفتند تا کالاهای خود را به فروش برسانند.

به گفته وی‌، این احتمال که قیمت انواع تلویزیون به هر دلیلی در بازار داخلی افزایش یابد وجود ندارد؛ چرا که این اتفاق در بازار داخلی تنها کاهش بیشتر تقاضا را به دنبال خواهد داشت.

ثلاثی، یکی از مدیران فروش شرکت حافظ پخش‌، عرضه‌کننده تلویزیون‌های LCD سامسونگ در این زمینه می‌گوید: این احتمال که قیمت‌ها در بازار داخلی افزایش یابد تقریبا بعید است و ما پیش‌بینی می‌کنیم طی روزهای آینده با کاهش بیشتر قیمت‌ها مواجه شویم.

مادیران عرضه کننده تلویزیون‌های SHARP و X.VISION نیز با اشاره به کاهش قیمت انواع تلویزیون‌های LCD این برند طی ماه‌های اخیر گفت: با توجه به اینکه بازار با کاهش تقاضا مواجه است امکان رشد قیمت محصولات موجود در بازار بعید است و این احتمال وجود دارد که نرخ محصولات جدید تا حدودی طی سه ماه آینده افزایش یابد.