احتمال برگزاری مجدد مزایده وجود دارد

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره مزایده اپراتور سوم تلفن همراه و در پاسخ به این سوال که آیا امکان برگزاری مجدد این مزایده وجود دارد؟ گفت: همه چیز ممکن است و شاید بعد از مذاکرات و بررسی‌های لازم به این نتیجه برسیم که یک بار دیگر این مزایده را برگزار کنیم.

لطف‌الله سبوحی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: بعد از خروج کنسرسیوم اتصالات از روند مزایده اپراتور سوم تلفن همراه کشور با برنده دوم مزایده یعنی اپراتور زین کویت وارد مذاکره شدیم که این مذاکرات هم چنان ادامه دارد و در جلسات کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بحث و بررسی می‌شود، اما هنوز به نتیجه نهایی و مشخصی نرسیدیم و نمی‌توان نظر قطعی داد.

چندی پیش نیز رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره وضعیت اپراتور سوم گفته بود: برنده دوم مزایده اپراتور سوم تلفن همراه در حال فعالیت روی طرح تجاری خود است و از ما مهلتی خواسته که در این مدت زمان کارهای خود را انجام دهد که هنوز پاسخ نهایی را به آنها ندادیم و موضع خود را در برابر پیشنهاد و مهلتی که خواستند ارائه نکردیم و باید این موضوع را بررسی کنیم.

محمود خسروی با بیان این که طرف ایرانی و خارجی برنده دوم مزایده مصمم به همکاری هستند، گفت: طبق اسناد مزایده بعد از این که کنسرسیوم اول اپراتور سوم تلفن همراه از دور مزایده به دلیل اجرا نشدن تعهدات خود خارج شد، کنسرسیوم دوم مذاکره وارد عمل شده و با آنها مذاکره می‌شود، اتصالات به‌عنوان برنده اول مزایده اپراتور سوم تلفن همراه به دلیل انجام نشدن تعهدات خود از روند مزایده خارج شد.

تمدید زمان تحویل پروژه تجهیزات ۶میلیون خط تلفن همراه

در حالی‌که قرار بود تا پایان ماه جاری تعهدات تولید تجهیزات برای ظرفیت‌سازی شش‌میلیون خط تلفن همراه به اتمام برسد، مدیرعامل کارخانه‌های مخابراتی ایران از تمدید مجدد زمان تحویل این پروژه خبرداد.

ابراهیم مطلع در گفت‌وگو با موبنا اظهارداشت: با انجام مذاکراتی میان همراه اول به عنوان کارفرمای این پروژه با کنسرسیوم توسعه ارتباطات، زمان تحویل تجهیزات شش‌میلیون خط تلفن همراه بار دیگر تمدید شد.

پروژه تولید تجهیزات شبکه ارتباطات سیار در راستای اجرای فاز ۴ توسعه شبکه همراه اول، به منظور تولید تجهیزاتی چون BTS، آنتن و رادیو برای شش‌میلیون خط تلفن همراه، در اردیبهشت سال ۸۶ برای مدت ۱۸ماه و مبلغی بالغ بر ۱۶۸میلیارد تومان به کنسرسیومی متشکل از شش شرکت داخلی سپرده شد، اما از آنجایی که این کنسرسیوم نتوانست در مدت زمان مقرر پروژه را به اتمام برساند، قرارداد همراه اول با کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار تا سی و یکم تیرماه سال ۸۸ تمدید شد.

مطلع با بیان اینکه هم اکنون کنسرسیوم توسعه ارتباطات سیار با تولید یک‌هزار و ۱۰۰سایت از مجموع ۳هزار و ۷۰۰ سایت مورد تعهد‌،حدود یک سوم پروژه را تحویل داده است، تصریح کرد: براساس توافق‌های صورت گرفته در این زمینه‌، همراه اول حدود یک سال به کنسرسیوم برای تحویل پروژه فرصت داده است.