مخابرات هنوز بهای پروانه و حق‌السهم دولت را پرداخت نکرده است

شرکت مخابرات ایران در ازای دریافت پروانه خود باید چهارمیلیون و ۸۲۵هزار و ۷۰۹میلیون ریال به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پرداخت می‌کرد که هنوز این امر صورت نگرفته است.

ایلنا- شرکت مخابرات ایران که سال‌ها از انحصار دولتی عرضه خدمات برخوردار بود، پس از خصوصی‌سازی و دریافت پروانه و عرضه بخشی از سهامش در بورس هنوز بهای لایسنس (پروانه) و حق‌السهم دولت از محل درآمدهایش را پرداخت نکرده است.

به گزارش ایلنا، شرکت مخابرات ایران در ازای دریافت پروانه خود باید چهارمیلیون و ۸۲۵هزار و ۷۰۹میلیون ریال به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی پرداخت می‌کرد که هنوز این امر صورت نگرفته است. همچنین براساس این پروانه شرکت مخابرات ایران مکلف است ۱/۲۸درصد از درآمدهای خود را هم به عنوان حق‌السهم به دولت پرداخت کند که ظاهرا هنوز این اتفاق هم نیفتاده است.

پروانه شرکت مخابرات ایران در آستانه ورود این شرکت به بورس و واگذاری به بخش‌خصوصی از سوی سازمان تنظیم مقررات صادر شد و سال گذشته طی مراسمی به مناسبت ۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات از سوی رییس‌جمهور به صابر فیضی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعطا شد.

تلاش‌های خبرنگار ایلنا طی هفته گذشته، برای کسب توضیحات مدیرعامل و رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران و همچنین رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در این خصوص به نتیجه‌ای نرسید.