آثار گالری ملی انگلیس روی آیفون

با برنامه آیفون جدیدی که عرضه شده، علاقه‌مندان آثار هنری می‌توانند از طریق این تلفن هوشمند به تابلوهای نقاشی موجود در گالری ملی انگلیس دسترسی یابند و آن‌ها را مشاهده کنند.

حدود ۲۵۰ تابلوی پرطرفدار این گالری از جمله آثار رنوار، ون‌گوک و رامبرانت از گوشی آیفون برای مرور و بررسی دقیق‌ترین جزئیات آن‌ها با استفاده از ویژگی زوم قابل دسترس هستند. همچنین حدود ۲۰۰ دقیقه محتوای ویدئویی صوتی شامل مصاحبه‌ها و سرگذشت آثار نیز از طریق این برنامه قابل‌دسترس است.

طبق اعلام گالری ملی انگلیس، این موزه نخستین موزه‌ای است که چنین برنامه‌ای را عرضه می‌کند و از طریق آن به کاربران امکان می‌دهد به شکل اتفاقی یا از طریق ۱۲ تور گروه‌بندی شده بر اساس موضوع، تابلوهای نقاشی را تماشا کنند.

همچنین گفته می‌شود، اپل توانسته با عرضه آیفون سریع‌تر و نوت بوک مکینتاش ارزان‌تر، فروش و سود سه ماهه سوم خود را فراتر از ارزیابی تحلیلگران سازد.

اپل در بیانیه‌ای اعلام کرد: سود این شرکت به ۲۳/۱میلیارد دلار یا ۳۵/۱دلار به ازای هر سهم رسید و فروش این شرکت با ۱۲‌درصد افزایش در سه ماهه سوم تا ۲۷ ماه ژوئیه به ۳۴/۸میلیارد دلار رسید. تحلیل‌گران برای اپل به طور متوسط ۱۷/۱دلار سود به ازای هر سهم و فروش ۲۱/۸میلیارد دلاری پیش‌بینی کرده بودند.

اپل طی این مدت مدل پرسرعت‌تر iPhone ۳GS را عرضه کرد، قیمت مدل قدیمی‌تر iPhone ۳G را به ۹۹‌دلار کاهش داد و نوت بوک مک بوک را برای جلب خریداران ارتقا داد. سوددهی اپل به کمک افزایش تقاضا برای آیفون صورت گرفت که نسبت به محصولات دیگر حاشیه سود بیشتری داشت.