خطوط هوایی سراسر دنیا این روزها میلیون‌ها دلار سالانه برای به روز کردن و ارتقای سطح سیستم‌های پرواز خود هزینه می‌کنند؛ اما به نظر می‌رسد دستگاه‌های iPod و ابزارهای سرگرمی‌های موبایلی همه این تجهیزات را بی‌فایده و بلااستفاده می‌کند.

در مسافرت‌های طولانی مسافران علاوه بر خوردن غذا همیشه زمان را با تماشای فیلم و بازی بر روی صفحه نمایش‌های ۵ اینچی در هواپیما می‌گذرانند. شرکت‌های هواپیمایی در بسیاری از کشورها در حال برنامه‌ریزی هستند که به کاربران امکان دهند به اتصالات اینترنت هنگام پرواز دسترسی داشته باشند و به این ترتیب بتوانند به اینترنت دسترسی داشته باشند.

کارشناسان می‌گویند مسافران می‌توانند از این سرگرمی‌ها به شکل شخصی استفاده کنند؛ به طوری که زمانی که مسافرت‌های هوایی طولانی نیست، به مسافران سرگرمی‌هایی از سیستم سرگرمی‌های پرواز ارائه می‌شود و آنها از این امکان برخوردار خواهند بود که چیزی را که آنها می‌خواهند تماشا کنند یا در حین پرواز انجام دهند، انتخاب کنند.

پیش‌بینی می‌شود رشد محبوبیت کامپیوترهای نت بوک ارزان قیمت و دیگر دستگاه‌های سرگرمی موبایلی به پایان عمر سرگرمی‌های پرواز بینجامد؛ همان طور که بیشتر مسافران هنگام پرواز دستگاه‌های این‌چنینی با خود حمل می‌کنند.