بازگشت دوباره تلویزیون‌های پلاسما LG  به میدان رقابت

بازار دیجیتال- بسیاری از فعالان حوزه تکنولوژی مرگ زودرس تلویزیون پلاسما را اعلام کرده‌اند. با ‌این همه، گویا هنوز پلاسما به گورستان تکنولوژی نرفته است، بلکه تنها یک بحران میانسالی را پشت سر گذاشته است.

تلویزیون‌های پلاسما هنوز بیشتر از ۵۲‌درصد بازار تلویزیون‌های بزرگتر از ۵۰‌اینچ را پوشش می دهند.این تنها به خاطر مزیت‌های مالی آن نیست، بلکه پلاسماهای جدید کیفیت تصویری مساوی یا حتی بهتر از تلویزیون‌های LCD، همراه با نوآوری در طراحی را دارا هستند.

شرکت LG هم یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های تلویزیون‌های پلاسما در بازار جهانی بوده و یکی از سازنده‌های پنل‌های داخلی پلاسما هم به حساب می‌آید.

LG در سه ماه اول سال ۲۰۰۹، ۱۸میلیون دستگاه تلویزیون پلاسما در سطح جهان به فروش رسانده است. طبق گفته کارشناسان، ‌این رقم ۳۸‌درصد بیشتر از ۳ ماه اول سال ۲۰۰۸ است. فروش امسال پلاسماهای LG بالاتر از فروش سال گذشته و با حداقل ۵۰هزار دستگاه در سه بازار اصلی شرکت یعنی آمریکای شمالی، اروپای شرقی و آسیا است.

این شرکت به تازگی تلویزیون پلاسمای جدیدی را به بازار معرفی کرده است. در‌این تلویزیون، قطعاتی مانند بلندگوها و قاب پلاستیکی قطور آن حذف شده‌اند. LG همچنین از تکنولوژی تک لایه‌ای برای از بین بردن حاشیه دور تلویزیون استفاده کرده است. علاوه بر‌این نوآوری دیگری که در‌این تلویزیون استفاده شده، بلندگوهای پنهان آن است که باعث می‌شود، صدا از تمام بخش‌های تلویزیون به گوش رسد و در‌این صورت کاربر در هر کجا که نشسته باشد، به یک میزان صدا دریافت خواهد کرد.

پلاسمای جدید LG دارای کیفیت تصویری شبیه به تصویر واقعی بوده و کنتراست آن برابر ۱ به۲۰۰۰۰۰۰ است. فیلم‌های اکشن و برنامه‌های ورزشی در‌این تلویزیون‌ها به دلیل زمان پاسخ دهی ۰.۰۰۱ میلی ثانیه و تکنولوژی ۶۰۰ هرتز Sub-Field Driving طبیعی‌تر هستند.