پاسخگویی به مسائل دینی

بازاردیجیتال- این روزها شاید برای بسیاری از کاربران سوالات فقهی و دینی زیادی وجود داشته باشد. در حال حاضر مراکز گوناگونی برای پاسخگویی به این نوع از سوالات کاربران وجود دارد که اکثر آنها هم در قم واقع شده‌اند. اما در فضای مجازی هم سایت‌هایی وجود دارند که به سوالاتی در این حوزه پاسخگو هستند. یکی از این سایت‌ها، سایتی به آدرس www.porsojoo.com است. این سایت بسیار ساده طراحی شده و عناوین موجود در سایت به صورت دو نوار افقی و عمودی در بالا و سمت راست صفحه دیده می‌شود.

از میان این مطالب می‌توان به بانک پرسش‌وپاسخ،کتابخانه مقالات، اخبار، ارسال مطلب، مقالات و.... اشاره کرد. در بخش بانک پرسش و پاسخ شما می‌توانید سوالات خود را در زمینه‌های گوناگونی همچون قرآن‌شناسی، کلام، مذاهب، فلسفه و معرفت شناسی، اخلاق، حقوق، زنان، اقتصاد، احکام و فلسفه آن، کتاب‌شناسی، شخصیت‌ها، متفرقات و.... مطرح و پاسخ آن را دریافت کنید. گفتنی است که هر کدام از این حوزه‌ها خود به زیرمجموعه‌های گوناگون دیگری نیز تقسیم می‌شوند.

یکی از قسمت‌های جالب این سایت بخش مقالات است. با انتخاب این بخش پنجره‌ای پیش روی شما باز می‌شود که در آن لیستی از موضوعات مختلف در حوزه کلام و اعتقادات، معادشناسی، قرآن وحدیث، تفسیر و ترجمه، اخلاق و عرفان، حکمت و فلسفه، ادیان و فرق، فرهنگ و مطالعات اجتماعی، عرب‌شناسی و... دیده می‌شود.

به عنوان مثال در بخش اقتصاد اسلامی در مقاله‌ای با عنوان عدالت و چالش‌ها آمده‌ است: ((اخلاقیات در جامعه مدنى سرمایه‏دارى، زمینه‏هاى اصلى بسیارى از خوى‏هاى غیرالهى و سرشت‌هاى ‏غیرانسانى است. استکبار اقتصادى، بستر مناسب استکبار اخلاقى و طغیان‌گری‌هاى روانى است، چنانکه‏ کمبوددارى و استضعاف اقتصادى، زمینه استضعاف اخلاقى و فکرى مى‏باشد. مال اندوزى و زیاده‏خواهى، انسانى را به خصلت‌هایى شیطانى چون: آزمندى، حرص‏سیرى‏ناپذیر، بخل، خودخواهى، خود برتربینى، طغیان و سرکشى، لذت‌پرستى، شاد خوارى و شکم‏بارگى، شهوت‏پرستى، تن آسایى، بى‏احساسى و سنگ دلى مى‏کشاند و عامل اصلى این‏اخلاق‌هاى ضد انسانى، همان داشتن‌هاى افراطى و مال اندوزی‌هاى افرونخواهانه است. از این‌رو مى‏نگریم که در تعالیم اسلامى براى مبارزه باسرمایه‏دارى...)) به غیر از اینکه از طریق این سایت می‌توانید سوالات دینی خود را مطرح و جواب آن را نیز بگیرید از طریق بخش «معرفی مراکز پاسخگو» نیز می‌توانید با دیگر مراکز فعال در این حوزه آشنا شوید.