آمار قطعی مکالمه مشترکان به یک درصد رسید

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران گفت: آمار قطعی مکالمه مشترکان همراه اول به یک درصد رسیده است.

وحید صدوقی با بیان اینکه روزانه ۷۲میلیون تماس صورت می‌گیرد، گفت: در دی‌ماه سال گذشته آمار قطعی‌ها ۱/۴ دهم میلیون بود، ولی این آمار در حال حاضر به ۶۰۰‌هزار قطعی در روز رسیده است. وی با بیان اینکه شاخص‌های کیفیت نسبت به گذشته افزایش یافته است، ادامه داد: کیفیت شبکه بهتر شده و اما مشکلات همچنان در توسعه وجود دارد.

صدوقی افزود: متوسط میانگین جمع آنتن‌های BTS، نسبت به نصب آن بیشتر است که با نصب ۵۵ سایت توسط همراه اول ۴۵ سایت جمع‌آوری می‌شود.

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران مجموع مشترکان سیم‌کارت دائمی و اعتباری اپراتور اول را ۳۲میلیون مشترک اعلام کرد.

هم‌اکنون هزینه ثبت نام سیم‌کارت‌های دائمی اپراتور اول ۲۸۸هزار تومان و هزینه ثبت‌نام سیم‌کارت‌های اعتباری این اپراتور ۲۲هزار و ۶۰۰تومان است.

گوشی‌های وطنی روی دست فروشندگان مانده است

کارشناسان بازار معتقدند گوشی‌های ساخت داخل تاکنون نتوانسته اند میزان قابل توجهی از سهم بازار گوشی تلفن همراه را از آن خود کنند.

«شهرام مرادبیگی» یکی از کارشناسان بازار در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: تاکنون گوشی‌های جدید و به روزی از گوشی‌های وطنی در پشت ویترین مغازه‌ها دیده نشده است و به موجب همین امر نیز مشتریان رغبتی به خرید این نوع گوشی‌ها ندارند.

وی افزود: تا زمانی که گوشی‌هایی با برند نوکیا، سونی‌اریکسون، سامسونگ، موتورولا و اچ تی سی در بازار عرضه می‌شود، جایی برای انتخاب گوشی‌های داخلی باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: افزایش تعرفه واردات گوشی تلفن‌همراه که به منظور حمایت از تولیدات داخل صورت گرفته بود تنها منجر به گسترش عرضه فعالان غیرقانونی در حوزه این کالای ارتباطی شد.

مرادبیگی با اشاره به وضعیت فعلی بازار تلفن‌همراه گفت: افزایش واردات غیرقانونی گوشی‌های تلفن همراه از مبادی مرزی باعث شده تا ۹۵درصد از سهم این بازار ۴۶میلیون مشترک ایرانی در عنان فعالان غیرقانونی قرار گیرد.

وی با اشاره به عمل نکردن تعهدات شرکت‌های تولیدکننده داخلی به تعهدات خود اظهار داشت: در این میان تنها مصرف‌کنندگان دچار خسارت و ضرر و زیان شده‌اند و این در حالی است که سود اصلی و فراوان فروش گوشی‌های تلفن همراه به جیب قاچاقچیان سرازیر شده است.

وی عرضه نشدن مستمر گوشی‌های ساخت داخل از سوی شرکت‌های تولیدکننده گوشی را یکی دیگر از دلایل شکست پروژه تولید گوشی در کشور دانست و افزود: گوشی‌های ساخت ایران نسبت به دیگر گوشی‌های موجود در بازار ناشناخته مانده و به همین دلیل نیز این مارک گوشی تاکنون نتوانسته سهمی از بازار فروش گوشی‌های تلفن همراه را از آن خود کند.

هم‌اکنون دو شرکت نیمه هادی عماد و GLX به صورت محدود به فعالیت خود در زمینه مونتاژ و تولید گوشی فعالیت می‌کنند.