وزیر ارتباطات درباره اختلالات موجود در شبکه همراه اول در چند روز گذشته تصریح کرد: علت این اختلالات یکی تجهیزات شبکه است و طبیعتا در زمان انتقال از تجهیزات گذشته به تجهیزات نو، این اختلالات پیش می‌آید و دوم اینکه ما یک سری مشکلاتی در محل سایت‌ها و آنتن‌های بی‌تی‌اس‌ داریم.

او افزود: طبیعتا همکاران ما مجبورند که در تلفن همراه محل بی‌تی‌اس‌ها را جا به جا کنند که تا حدود زیادی مرتفع شده که امیدواریم با مقررات خاصی که همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی را بیشتر طلب می‌کند، این نقل و انتقالات را به حداقل برسانیم که شاهد مشکلات این‌چنینی نباشیم. وی تصریح کرد: بعضا برخی دستگاه‌های اجرایی که محل را در اختیار ما قرار داده‌اند درخواست جا‌به‌جایی این محل را دارند؛ به طوری که در شش ماه گذشته مجبور به تعویض محل ۵۲ سایت در شهر تهران شدیم. رضا تقی‌پور، وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در جمع خبرنگاران درباره مزایده اپراتور سوم تلفن همراه توضیح داد: قبلا هم در مراسم معارفه گفتم که امیدواریم با توجه به سابقه شش ماهه‌ای که برگزاری مزایده تا به حال دارد بتوانیم به زودی مسائل جانبی را حل کنیم. همچنین قول دادیم که این موضوع تا آخر سال انجام شود؛ اما امیدواریم تا قبل از این وعده این بحث هم جمع و قرارداد نهایی شود و کارهای اجرایی آن را آغاز کنند.

مردم نسبت به تفاوت گوشی‌های تقلبی و اصلی ناآگاه هستند

یک کارشناس بازار با اشاره به عدم آگاهی بیشتر مردم از گوشی‌های تقلبی در بازار گفت: مردم تفاوت بین گوشی‌های تقلبی و اصلی را نمی‌دانند. علی نظری در گفت‌و‌گو با «موبنا» اظهار داشت: مدتی است عرضه گوشی‌های تقلبی چینی با برند نوکیا توسط واردکنندگان غیرقانونی در بازار افزایش یافته است. وی ادامه داد: این گوشی‌ها تنها از لحاظ ظاهر شباهت‌هایی با نمونه‌های اصلی دارند، اما فاقد امکانات نمونه اصلی هستند و با قیمت پایین در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد. وی اظهار داشت: نوکیا هیچ گونه مسوولیتی در قبال این قبیل محصولات که توسط نوکیا تولید نشده نخواهد داشت. این کارشناس بازار تصریح کرد: گوشی‌های نوکیا را فقط از نمایندگان مجاز نوکیا که قادر و مجاز به ضمانت گوشی‌ها هستند، خریداری کرده و به این ترتیب از اصالت گوشی خریداری شده اطمینان حاصل کنند.