کیفی که تلفن همراه را شارژ می‌کند

شرکت هنگ کنگی Mascotte اعلام کرد: در حال تولید کیف‌هایی است که با استفاده از نور و انرژی خورشید دستگاه‌های تلفن همراه را شارژ می‌کند.

انجمن صنعتی شرکت Mascotte در هنگ کنگ اعلام کرد، علاوه بر تلفن همراه در حال توسعه کیف‌هایی برای کتابخوان‌های الکترونیکی، کیف دوربین و کیف برای دستگاه‌های مسنجر است که دارای پنل خورشیدی هستند و امکان شارژ باتری این دستگاه‌ها را دارد. این پنل‌ها توسط شرکت انگلیسی نوآوری‌های G۲۴ تولید شده و دارای سلول‌های خورشیدی حساس رنگی انعطاف پذیر و ارزان قیمت است. به گفته این شرکت، کیف‌های خورشیدی امکان حمل و شارژ دستگاه‌های بزرگی چون لپ‌تاپ‌ها را ندارند فقط می‌توانند تلفن‌های همراه را در چندین ساعت شارژ کنند، اما این شرکت امیدوار است این فناوری را توسعه دهد.

تلفن خورشیدی سامسونگ روانه بازار می‌شود

تلفن هوشمند خورشیدی Blue Earth Eco که در نمایشگاه تلفن همراه بارسلون در ماه فوریه به نمایش درآمده بود، در سوئد روانه بازار شده و به‌زودی در فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی عرضه خواهد شد. طبق اعلام سامسونگ، Blue Earth نخستین تلفن خورشیدی دارای امکانات لمسی کامل است و کاربران با شارژ شدن پنل خورشیدی موجود در پشت تلفن می‌توانند به اندازه کافی برق برای مکالمه در هر کجا و هر زمان داشته باشند. این تلفن هوشمند دارای یک ماشین حساب محیط زیستی است که به کاربران می‌گوید به هنگام استفاده از این تلفن چه تعداد درخت را نجات داده‌اند. تلفن سامسونگ از پلاستیک‌های بازیافت شده معروف بهپی سی‌ام ساخته شده که از باتری‌های آب به‌دست‌ آمده‌اند و به کاهش مصرف سوخت و انتشار کربن در روند تولید کمک می‌کنند. تلفن مذکور دارای امکاناتی از جمله دوربین ۳.۲‌مگاپیکسل، پخش آهنگ و ویدیو، رادیو اف ام، بلوتوث، اتصال نسل سوم و امکان توسعه حافظه است.