مدیرعامل شرکت افراتاب با اشاره به اینکه این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و تنهاترین تولید کننده‌های لامپ کم مصرف کشور است، گفت: طراحی و تولید لامپ افراتاب تماما در داخل کشور انجام می‌شود.

احسان میوه‌چی، مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده لامپ‌های کم مصرف گفت: ‌به‌رغم آنکه بخش اعظم بازار لوازم الکترویکی امروز در تسخیر لامپ‌های بی‌کیفیت چینی است، اما شرکت افراتاب تاکنون ده‌ها میلیون شعله لامپ کم‌مصرف با بهترین کیفیت تولید و روانه بازار کرده است. وی در پاسخ به مطالبی در مورد ایجاد شبهه در مورد لامپ‌های ساخت داخل اضافه کرد: لامپ‌های افراتاب نه وارداتی و نه بی‌کیفیت است و نتایج آزمون‌های مختلف در آزمایشگاه‌های دارای صلاحیت تایید شده استاندارد و طرف قرارداد وزارت نیرو این ادعا را ثابت می‌کند. وی همچنین در مورد علت گران بودن لامپ‌های کم‌مصرف افراتاب خاطرنشان کرد:‌ قیمت لامپ کم مصرف حاصل ۳ پارامتر مهم استاندارد؛ یعنی دارا بودن استانداردهای ایمنی (۵۹۱۷)، عمر مناسب (۸۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ ساعت) و نور کافی (تناسب نور با توان ادعایی) است. ارزانی بیش از حد لامپ‌های بی‌کیفیت، بدون تردید ناشی از عدم وجود ۳ پارامتر فوق‌الذکر است، لذا می‌توان نتیجه گرفت که لامپ‌های افراتاب گران نیستند، بلکه دارای قیمت واقعی هستند و دلیل ارزانی لامپ‌های بی‌کیفیت چینی

کم فروشی است. به گفته مدیرعامل افراتاب، یک لامپ ۳۵ وات بایستی متضمن تمامی استانداردهای ایمنی، عمر حداقل ۸۰۰۰ ساعت و توان حداقل ۳۰ وات با نور بیش از ۲۳۰۰ لومن باشد؛ در حالی‌که یک لامپ ۳۵ وات بی‌کیفیت، فاقد استانداردهای ایمنی (سرپیچ مناسب، بدنه از جنس پلاستیک ضد آتش و مقاوم در برابر حرارت)، توان کمتر از ۱۸ وات و نور کمتر از ۱۰۰۰ لومن است (معادل نور یک لامپ کم مصرف ۱۵ وات استاندارد). احسان میوه‌چی، مدیرعامل شرکت افراتاب در این زمینه به خبرگزاری فارس گفت: این شرکت در حال حاضر ۴۰۰ فرصت شغلی ایجاده کرده و یکی از بزرگ‌ترین و تنهاترین تولید کننده‌های لامپ کم‌مصرف کشور است. وی با تاکید بر اینکه طراحی تولید لامپ تماما در شرکت افراتاب انجام می‌شود، گفت: تولید این شرکت از سال ۷۹ آغاز شد و لامپ‌های تولیدی شرکت افراتاب از سوی اداره استاندارد نمونه‌برداری و در آزمایشگاه‌ها تست می‌شود.