مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: در برخی جاها که بحث ارسال پیامک از تلفن ثابت به ثابت راه‌اندازی شده تست‌های آزمایشی آن انجام و بررسی‌ها در حال انجام است، ولی یکسری مباحث حقوقی در این زمینه وجود دارد که باید حل شود.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا گفت: بحث ارسال پیامک از طریق تلفن ثابت به سیار موارد حقوقی پیچیده‌ای دارد که در حال بررسی و آماده‌سازی است.

به گفته وی، یکسری از مسائل باید با قوانین تطبیق داده شود و درواقع باید بتوانیم همان شرایطی را که در پیامک و ارسال آن از تلفن همراه به همراه داریم، در این رابطه هم داشته باشیم به این معنی که مشخصات کامل کسی که پیامک را ارسال کرده وجود داشته باشد.

کاهش ۳۰هزار سفر درون شهری از طریق سامانه پیامک خلافی خودرو

رییس مرکز اجرائیات پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: از طریق سرویس دریافت میزان خلافی خودرو از طریق پیامک، روزانه از ۳۰هزار سفر شهری کاسته شده است. علیرضا جهانگیری در گفت‌وگو با موبنا اظهارداشت: روزانه این مرکز ۱۵ هزار پیام دریافت و ۱۵هزار پیام از طریق این سامانه ارسال می‌کند. این حرکت منجر به کاهش ۳۰هزار سفر درون شهری شده است. وی افزود: مالکان خودروها می‌توانند شماره VIN خودرو خود را که در پشت کارت مشخصات وسیله نقلیه به صورت عمودی یا در شناسنامه مالکیت خودرو به صورت افقی در قسمت بالای شناسنامه پلاک‌های ایران درج شده، به صورت ۲۴ ساعته به شماره ۳۰۰۰۵۱۵۱ ارسال کرده و میزان خلافی خودرو خود را دریافت کنند.