قیمت‌ها همچنان ثابت است

بازار دیجیتال- مدل‌های جدید لپ‌تاپ آرام، آرام وارد بازار شدند و قیمت‌ها نیز همچنان ثابت بوده و تغییر چندانی نکرده است.این شاید یکی از اتفاقات جدید در بازار رایانه باشد که به‌رغم ورود مدل‌های جدید، قیمت مدل‌های سابق کاهش نیافته است.

چرا که فعالان بازار معتقدند، طی مدت اخیر قیمت‌ها در حدی کاهش یافته‌اند که دیگر امکان کاهش مجدد قیمت‌ها وجود ندارد و به همین دلیل است که به‌رغم ورود مدل‌های جدید به بازار، قیمت‌ها همچنان ثابت مانده‌اند.

محمد مولوی، یکی از فعالان بازار در این رابطه می‌گوید: طی مدت اخیر بازار لپ‌تاپ به شدت راکد بوده و قیمت‌ها نیز در حد زیادی کاهش یافته است و برخی از فعالان بازار حتی این کالاها را با ضرر به فروش می‌رسانند پس امکان کاهش بیشتر قیمت‌ها وجود ندارد.

اما شاهی، یکی دیگر از فعالان بازار در این مورد می‌گوید: اگرچه بازار در رکود به سر می‌برد و قیمت‌ها نیز در حد زیادی کاهش یافته است، اما باز هم برخی از فروشندگان لپ‌تاپ‌ها را با تخفیف به فروش می‌رسانند و به این ترتیب باعث به هم خوردن تعادل در بازار شده‌اند.به گفته این فروشنده این فروشندگان با این دلیل که ارزان فروختن یا فروش با ضرر بهتر از هرگز نفروختن است، این کالاها را با ضرر به فروش می‌رسانند.

به هر حال در شرایط فعلی بازار روزهای بی‌رونقی را سپری می‌کند و علاوه بر این، چند دستگی قیمت‌ها مجددا در بازار به وجود آمده است.