رنگارنگ‌های کم متقاضی در بازار لپ‌تاپ

بازار دیجیتال- لپ‌تاپ از دسته کالاهایی است که طی سال‌های اخیر با تنوع بالایی از لحاظ رنگ و طرح مواجه شده است.این در حالی است که طی سال‌های قبل این کالا تنها در رنگ‌های مشکی و نهایتا نقره ای در بازار موجود بودند. فعالان بازار معتقدند، به‌رغم عرضه این کالا در طرح و رنگ‌های مختلف باز هم میزان تقاضا برای مدل‌های ساده بیشتر از لپ‌تاپ‌های رنگی است. این در حالی است که برخی از واردکنندگان از تقاضای بالا برای این لپ‌تاپ‌ها می‌گویند و معتقدند در صورت تقاضای اندک برای این کالاها چرا باید این کالاها وارد شوند؟

در این رابطه گفت‌و‌گوی کوتاهی با امیری، یکی از فعالان بازار لپ‌تاپ داشتیم که می‌خوانید:

‌شنیده می‌شود لپ‌تاپ‌های رنگی و طرح‌دار که در بازار موجودند با تقاضای کمی‌ مواجهند. آیا این موضوع صحت دارد؟

بله. تا حدودی. زیرا نمونه‌های رنگی و طرح‌دار این کالا پس از مدت کوتاهی دل کاربر را می‌زنند. این مورد در لپ‌تاپ‌های طرح‌دار محسوس‌تر است تا تک‌رنگ‌ها.

‌پس این لپ‌تاپ‌ها با چه توجیهی در این حد وارد بازار می‌شوند؟ چون طی مدت اخیر شاهد افزایش عرضه نمونه‌های طرح‌دار در بازار بودیم.

به هر حال، این لپ‌تاپ‌ها در بازار مشتریان خاص خود را دارند. مثلا بانوان، برخی از دانشجویان و افرادی که به دنبال کالاهای خاص هستند و یا تمایل دارند لپ‌تاپ خود را با سایر کالاهای دیجیتالی ست کنند، از این نمونه‌ها استفاده می‌کنند.

آیا قیمت نمونه‌های طرح‌دار بیشتر از نمونه‌های ساده است؟

تا قبل از این نمونه‌های طرح‌دار و رنگی، حتی تک‌رنگ‌ها قیمتی بالاتر از نمونه‌های ساده داشتند، اما این اواخر با توجه به رکود بازار و استقبال کم از این کالاها، قیمت‌ها تقریبا همسطح نمونه‌های ساده شده است.