دانشمندی آلمانی به منظور نمایش میزان آسیب‌پذیری سیستم ‌ایمنی مکالمات تلفن‌های همراه موفق به شکستن کد رمزی شد که به مدت ۲۲ سال برای کنترل ‌ایمنی مکالمات تلفنی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. یک مهندس رایانه‌ای آلمانی کد رمزی را که برای محافظت از مکالمات تلفنی بیش از چهار میلیارد تلفن همراه مورد استفاده قرار می‌گیرد، هک کرد.

وی به مدت پنج ماه مشغول نفوذ به الگوریتم رمزگذاری تماس‌های تلفنی بود که از فناوری GSM استفاده می‌کردند.‌ این فناوری یکی از مشهورترین استانداردها در شبکه تلفن‌های همراه در سراسر جهان به شمار می‌رود.

ارائه‌این کد رمز می‌تواند به هر فردی حتی افراد خلافکار امکان استراق سمع مکالمات خصوصی تلفن را بدهد و ‌این متخصص آلمانی اعلام کرده است کشف وی می‌تواند مدرکی محکم برای اثبات آسیب پذیر بودن سیستم GSM باشد. به گفته کارستن نول دانشمندی که آسیب‌پذیری ‌این سیستم را کشف کرده است باید تلاش گسترده‌ای برای اطلاع مردم از ‌این آسیب پذیری جهانی صورت گیرد.

این کد رمز به مدت ۲۲ سال است که توسط بسیاری از شرکت‌ها به منظور حفظ‌ایمنی مکالمات تلفنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کد رمز مورد نظر به ‌این منظور طراحی شده است که از استراق سمع مکالمات تلفنی به واسطه طول موجی ویژه از فرکانس‌های رادیویی جلوگیری شود.