سوءاستفاده برخی واردکنندگان  از برندهای فاقد نمایندگی در ایران

بازار دیجیتال- انتشار خبر عرضه رم‌های تقلبی به بازار با نام پاتریوت و جمع‌آوری این رم‌ها توسط مامورین وزارت بازرگانی از بازار سرو صدای زیادی در بازار رایانه به پاکرده است.

البته برخی از فعالان بازار این خبر را تکذیب کرده و می‌گویند این شایعات تنها بهانه‌ای برای ایجاد تغییر در بازار بی سرو صدا و راکدی است که جان فعالان آن را به لب رسانده است. اما سعید زرگران، یکی از مسوولان شرکت برهان سیستم تدبیر که به عرضه گسترده رم می‌پردازد در این باره می‌گوید، بازار سخت‌افزار کامپیوتر حقیقتا عرصه‌ای پیچیده و کلافی تو در تو است و اجناس جعلی و افراد سودجو و قاچاقچیان و از طرفی نوسان‌های شدید قیمت کالاهای سخت‌افزاری به این امر دامن زده‌اند. به گفته وی، کار صوابی که توسط تعدادی از افراد دلسوز در این عرصه در راه مبارزه با کالاهای جعلی صورت گرفته است باید خیلی زودتر از اینها انجام می‌شد.

وی معتقد است عرضه کالاهای تقلبی به بازار معایب زیادی دارد و اگر مانند سایر کارها این مبارزه مقطعی و زودگذر باشد، افراد سودجو و قاچاقچیان قوی‌تر می‌شوند و وقیحانه و با خیال راحت به این عرصه باز خواهند گشت.

زرگران می‌گوید: ایجاد انحصار توسط بانیان واردات این کالا یکی دیگر از نتایج نامطلوب است. زیرا به دلیل نبود رقیب، این کالاها با سود چندین برابر به دست مصرف‌کننده می‌رسند که ضرر آن بیشتر از کالاهای جعلی است.

پس باید دقت شود ثبت بی‌اجازه و غیرقانونی علائم یک شرکت خارجی و بعضا آمریکایی که صاحبان اصلی این کالاها هستند تیشه به ریشه خودمان می‌زند. زیرا این افراد نمی‌توانند به دلیل تاراج اعتبار و نامشان در ایران اقامه دعوی کنند. وی معتقد است نباید از این مساله سوءاستفاده شود، زیرا زشتی و قبح این کار کمتر از فروش کالای قاچاق و جعلی نیست.