بازار دیجیتال - عرضه خدمات اینترنت پرسرعت بی‌سیم از طریق وایمکس ایرانسل برای نخستین بار در ایران در هفت شهر آغاز شد. طبق اعلام ایرانسل، این سرویس نوین ایرانسل به مناسبت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دهه مبارک فجر، برای اولین بار در ایران با پهنای باندهایی بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه، در شهرهای اصفهان، اهواز، تبریز، تهران، شیراز، کرج و مشهد مقدس راه‌اندازی و عرضه آن آغاز شد.

متقاضیان می‌توانند با استفاده از وایمکس ایرانسل و تنها از طریق یک مودم وایمکس و با استفاده از رایانه خود، به اینترنت پرسرعت بی‌سیم دسترسی داشته باشند.

براساس این گزارش، ثبت‌نام آسان، عرضه پهنای باندهای مختلف بین ۶۴ کیلوبیت بر ثانیه تا ۲ مگابیت بر ثانیه بر اساس نوع درخواست کاربر، تنوع در نحوه پرداخت هزینه‌ها، امکان پرداخت هزینه اینترنت از طریق کارت‌های شارژ ایرانسل موجود در بازار، امکان استفاده از چندین مودم برای یک حساب و پرداخت متمرکز، بازپرداخت مبلغ خرید در صورت عدم رضایت کاربر و پشتیبانی نصب و راه‌اندازی مودم‌های وایمکس از جمله مزایای اشتراک وایمکس ایرانسل هستند.

هزینه آبونمان ماهانه استفاده از این سرویس با سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه با طرح تعرفه پایه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۱۵۰ هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۴۵۰ هزار ریال است. این تعرفه برای سرعت ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه به همراه ۳ گیگابایت ترافیک رایگان ۲۹۰ هزار ریال و با ترافیک نامحدود ۸۵۰ هزار ریال است.

هزینه آبونمان ماهانه سرویس وایمکس ایرانسل با سرعت ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه با ۴ گیگابایت ترافیک رایگان ۳۵۰هزار ریال و با ترافیک نامحدود یک میلیون و ۲۰۰هزار ریال خواهد بود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر مودم داخلی ایرانسل با بهای یک میلیون و ۱۰۰ هزار ریال و مودم فضای باز با بهای دو میلیون و ۲۰۰ هزار ریال به متقاضیان عرضه می‌شود.