مدیرکل بهینه‌سازی شبکه همراه اول از استفاده از تکنولوژی لیکی کیبل در شبکه تلفن‌همراه برای حل مشکل آنتن‌دهی خبر داد. مجید مختارنیا در گفت‌وگو با موبنا اظهار داشت: فناوری «لیکی کیبل» نوعی آنتن تلفن‌همراه است که در مناطقی که امکان نصب آنتن‌های bts وجود ندارد به کار گرفته می‌شود. وی افزود: همراه اول برای اولین بار به طور آزمایشی فناوری «لیکی کیبل» (کابل نشتی) را در تونل رسالت تهران برای حل مشکلات آنتن‌دهی تلفن‌همراه مورد استفاده قرار می‌دهد.

مدیرکل بهینه‌سازی شبکه همراه اول گفت: همراه اول پس از استفاده از این فناوری در تونل رسالت، از تکنولوژی لیکی کیبل در مسیرهایی که مشکل نصب آنتن وجود دارد و پوشش آن به طور ۱۰۰ درصد تکمیل نشده، استفاده می‌کند.

مختارنیا با بیان اینکه احتمال استفاده از این فناوری در تونل توحید تهران و داخل تونل‌های مترو نیز وجود دارد، گفت: با نصب کابل‌های نشتی در این مسیرها، ارتباط مشترکان تلفن‌همراه در حین مکالمه دچار قطعی نخواهد شد و مشترکان می‌توانند در سرتاسر مسیر از تلفن همراه خود استفاده کنند. تعداد مشترکان همراه اول در تهران بیش از ۵/۶ میلیون نفر برآورد شده است.

ارسال پیامک همراه اول برای آیفونی‌ها

طی چند روز گذشته همراه اول برای آن دسته از کاربرانی که گوشی آیفون اپل در اختیار دارند با ارسال پیامک آن‌ها را دعوت به فعال‌سازی سرویس GPRS خود کرده است.

نکته قابل توجه در این امر آن است که ارسال پیامک‌های این اپراتور به کاربران آیفون در ایران به گونه‌ای اسپم وار و تکراری بوده است، به نحوی که در دو روز گذشته به تکرار و حتی گاهی اوقات نیز ده‌ها بار این پیامک‌ها ارسال شده است. یکی از کاربران آیفون در این باره می‌گوید: بعد از این مشکل با ۰۹۹۹۰ تماس گرفته و از سوی اپراتور این پاسخ را شنیده است که متاسفانه به دلیل مشکلاتی که طی چند روز گذشته برای سرور پیامک ایجاد شده، این اتفاق رخ داده است.