با سلام و احترام؛

در پاسخ به مطلب مندرج در آن رسانه وزین با عنوان «همراه چینی شما» (شماره ۲۰۴۰، سه‌شنبه ۲۵/۱۲/۱۳۸۸، صفحه ۲۵). به آگاهی می‌رساند:

۱ - شبکه ارتباطات سیار از سال ۱۳۷۳ با تجهیزات شرکت نوکیا شروع به فعالیت نمود که در طول مدت ۱۶ سال گذشته عمده توسعه‌های شبکه سیار از طریق مناقصه که از الزامات خریدهای دولتی بوده انجام گرفته و در حال حاضر نیز بیش از ۸۰ درصد تجهیزات شبکه، تولید کشورهای اروپایی که جزو شاخص‌ترین تامین‌کنندگان تجهیزات مخابراتی می‌باشند، است. ۲ - تجهیزات چینی به کار گرفته شده در شبکه اولا براساس قانون مناقصات دولتی خریداری شده؛ ثانیا از تجهیزات با کیفیت بالا است که در سطح جهان و حتی در کشورهای اروپایی که خود تولیدکننده تجهیزات مخابراتی می‌باشند، استفاده می‌گردد. به‌عنوان مثال استفاده از تجهیزات چینی توسط اپراتورهای کشور سوئد با وجود فعالیت شرکت اریکسون در کشور مذکور قابل ذکر است.

۳ - حفظ و ارتقای کیفیت شبکه همواره به عنوان یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های شرکت ارتباطات سیار ایران بوده و در همین راستا تیم‌های داخلی و تخصصی شرکت با بهره‌گیری از بهترین تجهیزات و با استفاده از کمک مشاوران داخلی و خارجی، همواره درصدد ارتقای کیفیت شبکه ارتباطی سیار کشور بوده‌اند و در همین راستا، شبکه ارتباطات سیار در سال ۸۸ در مقایسه با سال قبل از آن، با وجود رشد ترافیک، در کلیه شاخص‌های کیفی بهبود داشته است.

در پایان خاطرنشان می‌سازد که در اسفندماه، به دلیل رشد ترافیک در برخی از نقاط شهرهای بزرگ به ویژه تهران در بعضی از ساعات شبانه‌روز، شبکه دچار کمبود کانال‌های ترافیکی می‌شود که البته تیم‌های متخصص شرکت ارتباطات سیار ایران به‌صورت تمام وقت همه تلاش خود را جهت کاهش این مشکلات نیز به کار گرفته و می‌گیرند.