جشن تولد 40 میلیون دوربین EOS و عضویت در کلوپ DSLRها

بازار دیجیتال- شرکت بزرگ Canon که سال‌ها است در بازار انواع دوربین‌ها و لوازم عکاسی دیجیتال فعالیت می‌کند، حالا تولید ۴۰ میلیون دوربین از سری دوربین‌های EOS خودش را جشن گرفته است. این شرکت، اوایل این هفته اعلام کرد که با تولید دوربین EOS جدیدش توانسته است رکورد تولید ۴۰ میلیون دوربین از این سری را برای خودش به ثبت برساند. این در حالی است که Canon تولید دوربین‌های سری EOS را اولین بار از سال ۱۹۸۷ و با تولید دوربین مدل EOS ۶۵۰ آغاز کرد و ۱۰ سال بعد به رکورد ۱۰ میلیون دوربین از این سری رسید.

بعد از آن ۶ سال طول کشید تا این رکورد به ۲۰ میلیون دستگاه و چهار سال بعد هم به ۳۰ میلیون دستگاه برسد. حالا، اما بعد از ۳ سال از رکورد تولید ۳۰ میلیون دستگاهی این محصولات، رکورد تولید دوربین‌های سری EOS این شرکت به ۴۰ میلیون دستگاه رسیده است و باید دید که Canon برای رساندن این رکورد به ۵۰ میلیون دستگاه به چند سال دیگر زمان نیاز دارد.

جالب است بدانید که عبارت EOS که برای دوربین‌های سری حرفه‌ای یا DSLR شرکت Canon انتخاب شده از عبارت Electro Optical System گرفته شده است. این در حالی است که EOS نام یکی از الهه‌های یونان باستان هم هست.

همزمان با این اتفاق بزرگ، Canon از راه‌اندازی یک کلوپ برای کاربران دوربین‌های سری EOS خبر داده است. به این ترتیب، این کلوپ یک جامعه آنلاین برای کاربران دوربین‌های DSLR این شرکت بوده و امکان ارتباط این کاربران با یکدیگر را هم فراهم می‌کند.

اعضای این کلوپ می‌توانند با ثبت شماره سریال دوربین‌های خود به راحتی از امکانات و خدمات آن مانند به اشتراک‌گذاری عکس‌ها، فیلم‌ها و حتی بررسی و نظرات درباره خصوصیات هر دوربین بهره ببرند. آن‌ها می‌توانند از دوره‌های آموزشی آنلاین، اجاره تجهیزات از دیگر اعضا و امکان خرید و فروش آنلاین دوربین و لوازم خودشان استفاده کنند.

این اعضا به سه دسته مختلف برنز، نقره‌ای و طلایی تقسیم می‌شوند. اعضای طلایی باید حداقل دو دوربین از سری EOS این شرکت را داشته و دو لنز Canon هم داشته باشند. این کلوپ تا حالا ۱۰۰ عضو گرفته است.