جابز: من هم مانند موبایل کامل نیستم

رییس اپل روز جمعه با برگزاری یک کنفرانس خبری به نام «آنتن گیت» در مورد مشکل جدی آنتن دهی آی - فون نسل چهارم گفت: «نه ما و نه تلفن همراهمان کامل نیستیم.» مشکل آنتن‌دهی آی- فون نسل چهارم اپل در هفته‌های اخیر به یک مشکل خبرساز جدید از شرکت کوپرتینو تبدیل شده است. به همین منظور استیو جابز روز جمعه با برگزاری یک کنفرانس خبری ضمن ابزار تاسف به خاطر این مشکل در مورد راه‌های رفع آن توضیحاتی ارائه کرد.

رییس اپل در این کنفرانس گفت که تنها ۵۵/۰ درصد از کاربران آی- فون ۴ با اپل تماس گرفته و نسبت به نقص در عملکرد این آی- فون جدید اعتراض کرده‌اند.

وی ضمن قبول این اعتراض اعتراف کرد «آی- فون ۴ با آنتن مشکل دارد، اما این مشکل را تمام تلفن‌های همراه هوشمند دارند؛ به طوری که اگر آی- فون ۳GS از هر ۱۰۰ تماس x تماس را از دست می‌دهد آی- فون ۴ از هر ۱۰۰ تماس بین x و x+۱ تماس را از دست می‌دهد.»استیو جابز در این کنفرانس خبری که «آنتن گیت» نام داشت و جمعی از خبرنگاران، نمایندگان جامعه کاربران و وبلاگ نویسان متخصص را دعوت کرده بود؛ گفت: «شاید آی- فون ۴ بهترین محصولی باشد که ما ساخته‌ایم. ما تاکنون بیش از ۳ میلیون دستگاه از این تولید جدید را فروخته‌ایم، اما به هر حال نه ما و نه تلفن همراهمان کامل نیستیم.»رییس اپل در کنفرانس آنتن گیت یک به روزسازی سیستم‌عامل آی- فون را معرفی کرد. این به روزسازی می‌تواند آنتن‌دهی را ارتقا دهد. در حقیقت به گفته جابز، منشا مشکلاتی که کاربران از آن یاد می‌کنند مربوط به خطاهای محاسباتی سیستم‌عامل قبلی است که سیگنال‌های بیشتری را نسبت به آنچه که در حقیقت در دسترس قرار دارند نشان می‌دهد در صورتی که واقعا این سیگنال‌ها وجود ندارند. همچنین استیو جابز برای ارائه یک راه حل واقعی برای مشکل آی- فون ۴ اعلام کرد که هر خریدار آی- فون ۴ حق دارد برای تلفن همراه خود یک جلد محافظ رایگان خریداری کند. استفاده از یک محافظ سیلیکونی می‌تواند از شاسی محافظت کرده، از تماس مستقیم بدن انسان با دستگاه در زمان انجام مکالمات تلفنی جلوگیری کرده و به این ترتیب مشکل آنتن دهی را رفع کند. وی افزود: «همچنین کاربری که نخواهد یک جلد محافظ خریداری کند از این حق برخوردار است که کل دستگاه را پس دهد.»