معرفی تکنولوژی - ۶ مرداد ۸۹

بازار دیجیتال- در متن زیر برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در چاپگرهای امروزی معرفی شده‌اند: MICR

در واقع تکنولوژی شناسایی (خواندن) حروف و علائم می‌باشد که عمدتا توسط بانک‌ها و موسسات مالی جهت تسهیل در پردازش چک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، علائمی‌که با جوهر‌های مغناطیسی روی کاغذ چاپ شده‌اند، توسط یک هد خوانده می‌شود. به این ترتیب که هر حرف یا علامت تنها با ارسال یک سیگنال منحصر به فرد شناخته می‌شود.

BorderFree Photographic Prints

چاپگرها و چندکاره‌های رنگی اپسون ضمن حفظ شهرت جهانی خود در ارائه بهترین کیفیت چاپ، از نظر فناوری چاپ بدون حاشیه نیز بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند.

Epson PhotoEnhance

نرم‌افزار Photo Enhance که جهت تنظیم چاپ عکس می‌باشد، تصاویر را به صورت خودکار مورد بررسی قرار داده و در صورت لزوم چاپگر را تنظیم می‌کند. با استفاده از این فناوری جدید می‌توان تصاویری را که کیفیت رنگ ضعیفی دارند، روشن کرد. بررسی تصاویر سبب ایجاد Photo Enhance مناسب جهت تنظیم رنگ پوست، مناظر و چشم‌اندازها می‌شود، این نرم‌افزار کاملا همانند یک کارشناس چاپ و تنظیم درون چاپگر عمل می‌کند.

Simple Connectivity

چاپگرها و چندکاره‌ها با به‌کارگیری پورت USB ۱.۱ می‌توانند بدون ایجاد اختلال، به کامپیوتر شخصی تان وصل شده و با پشتیبانی از ویندوزهای XP، Me, ۹۸SE و ۲۰۰۰ آماده به کار شوند.

AcuPhoto Halftoning

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر کیفیت نهایی چاپ، درایور چاپگر است. جدیدترین درایورهای نصب شده در چاپگرهای اپسون شامل ویژگی‌های زیر است: Epson Advanced Error Diffusion Technology، High Speed ۳-dimentional Color Look-up Tables Error Diffusion تکنولوژی برای یکپارچه کردن رنگ‌ها است که به صافی و درجه‌بندی رنگ منجر می‌شود، در حالی که جداول پیشرفته بهبود رنگ اپسون تضمین‌کننده خروجی چاپی است که با رنگ‌های تصاویر اصلی کاملا هماهنگ است.