سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید طبق تعهدی که در سال ۸۹ دارد، مبلغ ۱۷۱۹ میلیارد تومان از اپراتورها گرفته و به خزانه دولت واریز کند. محمد محرابی - مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و تحول اداری سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی - در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران‌، با بیان این مطلب گفت: ‌این مبلغ از اپراتورهای اول و دوم و بقیه اپراتورهای SAP،PAP و ISPها دریافت می‌شود، اما بخش عمده آن، یعنی ۹۰ درصد پول، در قالب اپراتور اول و دوم است که حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان آن در حوزه اپراتورها و حق‌السهم آنها است. وی ادامه داد: خزانه براساس پولی که گرفته می‌شود، سهم بخش ICT یعنی وزارت ارتباطات، پست، فن‌آوری اطلاعات، زیر ساخت، سازمان تنظیم مقررات و سازمان فضایی را از این محل پرداخت می‌کند.

مدیر کل دفتر برنامه، بودجه و نوسازی و تحول اداری سازمان تنظیم مقررات در ادامه ابراز کرد: در سال‌های گذشته این پول در بخش اعتبارات وزارت، شرکت و سازمان تابعه‌اش از طرف مخابرات تغذیه می‌شد، اما با واگذاری مخابرات به بخش خصوصی الان این سازمان تنظیم مقررات است که پول‌هایی را که از طرف اپراتورها می‌گیرد، به خزانه واریز می‌کند و خزانه حق‌السهم شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه را می‌دهد؛ یعنی نقش سازمان تنظیم مقررات در حال حاضر ایجاد منافع مادی و معنوی برای دولت است.

محرابی گفت: ‌با توجه به اینکه ما پنج ذی‌نفع «مردم، اپراتورها، صنعت، دولت و مجامع بین‌المللی» داریم، از طرفی پیگیر منافع مادی مردم هستیم تا حقوقشان در بخش ICT از طریق اپراتورها تامین شود و اجحافی صورت نگیرد و برای دولت نیز کسب منفعت داشته باشد. وی افزود: سال گذشته حدود ۱۰۴۸ میلیارد تومان تعهد ما بود که آن را وصول کرده و به حساب خزانه واریز شد و بخشی از مطالبات سال‌های گذشته‌مان را از بهره‌برداران و کسانی که از سازمان حق فرکانس می‌گرفتند، دریافت و به خزانه واریز کردیم، یعنی در سال ۸۸، ۱۰۰ درصد تعهدمان محقق شد و در سال ۸۹ هم ا‌نشاء‌الله تا پایان سال، آن را محقق خواهیم کرد.