در متن زیر برخی از تکنولوژی‌های به کار رفته در مانیتورهای امروزی معرفی شده‌اند: HDMI

ورودی HDMI قابلیت انتقال صوت و تصویر از طریق یک کابل را با بهترین کیفیت امکان‌پذیر می‌سازد. با استفاده از این ورودی، کاربران می‌توانند دستگاه‌هایی از قبیل DVD Player ، Playstation۳، Xbox ۳۶۰ ، HD Player و Blu-Ray را به نمایشگر متصل کرده و تصاویر را با رزولوشن ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰ بسیار واضح و با جزئیات کامل مشاهده کنند.

DFC

تکنولوژی DFC - Digital Fine Contrast موجب افزایش میزان «کنتراست» در مانیتورهای LCD ال‌جی و در نتیجه نمایش تصاویر با رنگ‌های طبیعی‌تر شده است. یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین‌کننده کیفیت تصویر، نسبت کنتراست می‌باشد که نشانگر اختلاف بین تاریک‌ترین و روشن‌ترین نقاط یک تصویر است. به‌طور کلی هرچه میزان کنتراست افزایش یابد نقاط سفید، سفیدتر و نقاط تیره، تیره‌تر نمایش داده می‌شوند، که موجب تفکیک رنگ بهتر و در نتیجه مشاهده تصاویر با رنگ‌های واقعی‌تر می‌شود. کار‌آیی این تکنولوژی در هنگام نمایش تصاویر تیره نمایان‌تر خواهد بود.

Forte Mirror

با استفاده از این قابلیت کاربر می‌تواند، با چرخش ۱۸۰ درجه عمودی صفحه نمایش، آن را به طرف فرد مقابل برگرداند. در این حالت، تصویر معکوس شده به طور اتوماتیک چرخش یافته و در حالت مناسب قرار می‌گیرد.

AV

کاربران با استفاده از این قابلیت قادر خواهند بود انواع دستگاه‌های مختلف پخش صوت و تصویر را بدون نیاز به هیچ وسیله جانبی دیگری، مستقیما از طریق کابل AV به مانیتور وصل نمایند.