دوربین کامپکت با تکنولوژی‌های جدید

بازار دیجیتال- شرکت Canon این روزها گویا بیشتر روی بازار دوربین‌های عکاسی دیجیتال البته از نوع کامپکت تمرکز کرده است. این شرکت در یک ماه اخیر دو مدل جدید از این نوع دوربین‌های عکاسی خودش را به بازار معرفی کرده است. جدیدترین دوربین کامپکت این شرکت دوربینی با مدل S۹۵ از سری دوربین‌های PowerShot این شرکت است. S۹۵ قابلیت عکاسی با وضوح تصویر ۱۰ مگاپیکسل را دارد و امکان زوم دیجیتال تا ۴ برابر را به کاربرانش می‌دهد. لنز این دوربین امکان زوم واید ۲۸ میلیمتری را داشته و قابلیت زوم تله ۱۰۵ میلیمتری را به کاربرانش می‌دهد. حسگر این دوربین از نوع CCD است. دوربین جدید Canon همچنین امکان زوم اپتیکال تا ۸/۳ برابر را هم در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

حداکثر حساسیت این دوربین در هنگام عکاسی به ۳۲۰۰ می‌رسد و حداکثر سرعت شاتر آن هم برابر ۱ به ۱۶۰۰ است. این دوربین جدید مجهز به لرزشگیر اپتیکال تصویر بوده و از تکنولوژی تشخیص حالت پلک زدن و تشخیص چهره هم بهره می‌برد. با این حال، اما این دوربین جدید از فیلترهای هنری جالب هم بهره برده و قابلیت فیلمبرداری با وضوح HD و برابر ۱۰۸۰×۱۹۲۰ پیکسل را هم دارد.

S۹۵ دارای یک نمایشگر LCD با اندازه نسبتا بزرگ ۳ اینچی است که تصاویر را با وضوح ۴۶۰۰۰۰ پیکسل برای کاربرانش به نمایش می‌گذارد. ابعاد این دوربین جدید برابر ۵۹×۱۰۰×۳۰ میلیمتر بوده و وزن آن به ۱۷۰ گرم می‌رسد تا به این ترتیب دوربین کامپکت جدید Canon در دسته دوربین‌های سبک و قابل حمل بازار قرار بگیرد. این دوربین همچنین مبتنی بر حافظه فلش بوده و امکان ارتقای حافظه از طریق کارت‌های حافظه SD و SDHC را به کاربرانش می‌دهد. شرکت Canon اعلام کرده است که این دوربین جدیدش را به تازگی و با قیمت ۵۹۹ دلار به بازار عرضه کرده است و به فروش عمومی می‌رساند.