شبکه‌های اجتماعی ابزار جدید طعمه‌یابی سارقان می‌شوند

تا چند سال قبل همواره توصیه می‌شد محل گذراندن تعطیلات خود را از طریق دستگاه پاسخگوی خودکار به کسی نگویید و سپس دستگاه خودکار جایش را به نامه صوتی داد، اما اکنون با پیشرفت فناوری این هشدار تغییر یافته و از کاربران اینترنت خواسته می‌شود مکان تعطیلاتشان را از طریق پاسخگوی خودکار ایمیل به کسی نگویند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پلیس در شهر ناشوای نیوهمپشایر آمریکا باند سارقانی را متلاشی کرده که از فیس بوک به‌عنوان ابزار برای جمع‌آوری اطلاعات درباره کسانی که در خانه هستند یا نیستند، استفاده می‌کردند.

پلیس می‌گوید در نتیجه تحقیقات، اموال مسروقه‌ای به ارزش بین صد تا ۲۰۰ هزار دلار کشف کرده است و ۵۰ سرقت از خانه در ماه اوت در شهر ناشوا به وقوع پیوسته که سارقان برای ارتکاب آنها از سایت‌های شبکه اجتماعی مانند

فیس بوک برای شناسایی قربانیانی استفاده کرده‌اند که در پیام‌های آنلاین خود اعلام کرده بودند در ساعات خاصی در خانه نیستند.

ران دیکرسون، افسر پلیس با هشدار به مردم برای احتیاط درباره مطالبی که در اینترنت ارسال می‌کنند، می‌گوید: ما این حقیقت را می‌دانیم که برخی از مجرمان از سایت‌های شبکه اجتماعی برای شناسایی اهداف خود استفاده می‌کنند.

یک شرکت بیمه اخیرا نتایج یک بررسی از ۵۰ سارق سابقه‌دار را منتشر کرد که نشان می‌داد کنترل سایت‌های شبکه اجتماعی به کسب و کار بزرگی برای خلافکاران تبدیل شده است.