نوکیا N8 تا چند هفته دیگر عرضه می شود

نوکیا N۸، جدیدترین گوشی هوشمند سرگرمی نوکیا، با قابلیت‌های بی‌نظیر خود به همراه خدمات Ovi عرضه گردید. به گزارش ایتنا آن دسته از مصرف‌کنندگانی که گوشی نوکیاN۸ را از طریق فروشگاه‌های آنلاین نوکیا یا مراکز خرید موبایل پیش‌خرید کرده بودند جزو اولین کسانی خواهند بود که نوکیاN۸ را دریافت می‌کنند.

ورود این گوشی به بازار به صورت وسیع در هفته‌های آتی صورت خواهد گرفت که زمان آن برای کشورها و اپراتورهای مختلف متفاوت است.

یو هارلو، نایب رییس ارشد گوشی‌های هوشمند نوکیا، در این خصوص گفت: ما با نوکیاN۸ و نرم‌افزار جدید سیمبین محبوب‌ترین پلتفرم جهان را به شیوه‌ای آشنا، سریع‌تر و خلاقانه‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهیم. میزان پیش‌فروش نوکیاN۸ در تاریخ نوکیا بی‌سابقه بود و ما اکنون بسیار خوشحالیم که عرضه نوکیاN۸ را به عنوان اولین گوشی هوشمند نوکیا مجهز به سیستم عامل جدید سیمبین اعلام می‌کنیم. گوشی نوکیاN۸ به عنوان اولین گوشی با پلتفرم جدید سیمبین یک گوشی سریع با کاربردی آسان بوده که امکان اجرای چندین برنامه را در یک زمان فراهم می‌کند، ضمن آنکه جابه‌جایی میان این برنامه‌ها نیز به راحتی امکان‌پذیر است. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با لنز کارل زایس در نوکیاN۸ به عنوان بهترین دوربین موبایل دنیا به شمار می‌رود که عکس‌هایی با بالاترین کیفیت را به همراه فیلمبرداری با کیفیتHD و وضوح فوق‌العاده ممکن می‌سازد.

تصاویر گرفته شده را می‌توان در گوشی ویرایش و از طرق مختلفی مانند انتقال به USB یا شبکه‌های اجتماعی مستقیم از صفحه نمایش با دیگران به اشتراک گذاشت. تمامی این امکانات در بدنه‌ای محکم و آلومینیومی با صفحه نمایشی ۵⁄ ۳ اینچی و AMOLED قرار گرفته که در رنگ‌های مختلف و جذابی عرضه خواهد شد. با اتصال گوشی به سینمای خانگی می‌توان از تماشای فیلم‌های ضبط شده روی صفحه‌ای بزرگ با کیفیت HD و صدای فراگیر دالبی دیجیتال لذت برد. نوکیاN۸ همانند سایر گوشی‌های هوشمند نوکیا با نسخه رایگان Ovi Maps به همراه مسیریابی پیاده‌روی و رانندگی در بیش از ۷۰ کشور دنیا بدون هیچ هزینه اضافی به بازار می آید.