همراه اول در نظر دارد در نمایشگاه «ایران تلکام ۲۰۱۰»، جشنواره‌ای برای معرفی طرح‌ها و ایده‌های مرتبط با خدمات تلفن همراه برگزار کرده و به بهترین ایده‌ها جوایز ارزنده‌ای اهدا کند. این شرکت در نظر دارد به منظور ایجاد بستری برای عرضه طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه و نوین در زمینه‌های مخابراتی وتلفن همراه و همچنین مشارکت علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در طرح‌های ابتکاری، جشنواره ایده‌های برتر دراین زمینه را برگزار کند. به همین منظور از همه صاحبان ایده شرکت‌های نوپا، هسته‌‌های فناور (گروه‌های متشکل از ۲ تا ۵ نفر کارشناس) یا شرکت‌های‌ زایشی دارای ایده‌ها، محصولات یا سرویس‌های ارزش افزوده مخابراتی نو، خلاقانه و نوین دارای طرح کسب و کار؛ برای شرکت در این طرح دعوت به عمل می‌‌آورد. از علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره دعوت می‌شود حداکثر تا تاریخ ۲۰ مهر به آدرس اینترنتی

www.mci.ir سایت رسمی شرکت همراه اول مراجعه و ثبت نام کنند. مهلت ارسال مستندات تکمیلی و برنامه کسب‌وکار ایده‌ها تا ۱۰ آبان ماه خواهد بود.

کاهش تعرفه بخشی از خدمات مخابراتی برای ایجاد رقابت بین اپراتورها

مخابرات تعرفه‌های مخابراتی را با هدف اعمال عدالت اجتماعی و با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها تغییر می‌دهد. به گزارش ایلنا، نایب‌رییس هیات‌مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه بخشی از خدمات مخابراتی به منظور رقابت بین اپراتورها کاهش پیدا می‌کند، اعلام کرد: بخشی دیگر از تعرفه خدمات بر اساس عرضه و تقاضا افزایش خواهد یافت. سیدمصطفی سیدهاشمی ادامه داد: مخابرات تعرفه‌های مخابراتی را با هدف اعمال عدالت اجتماعی و با توجه به هدفمند کردن یارانه‌ها تغییر می‌دهد. وی همچنین حمایت از ساخت داخل را اولویت کاری مخابرات اعلام کرد و گفت: شرکت مخابرات از صنایع و تجهیزاتی که در داخل کشور تولید می‌شوند، باید بیشترین استفاده را داشته باشد.