اسکایپ نسخه‌ای از برنامه مکالمه اینترنتی و چت خود را برای سیستم عامل تلفن همراه آندرویید منتشر کرد. طبق اعلام اسکایپ، کاربران تلفن هوشمند آندروییدی اکنون می‌توانند از ابزار ارتباطی این شرکت با استفاده از هر اتصال سلولاری یا وای فای، بهره‌مند شوند. برنامه اسکایپ برای گوشی‌های آی‌فون و بلک بری پیش از این منتشر شده است؛ این شرکت به کاربران نرم‌افزار آندرویید کیفیت مکالمه بالا را وعده داده که به کمک کدک صوتی SILK اسکایپ امکان‌پذیر شده است؛ همچنین مکالمه بین کاربران اسکایپ رایگان است.

این برنامه برای آندرویید برای کار در نسخه ۲.۱ Eclair و نسخه‌های بالاتر طراحی شده و طبق اعلام اسکایپ، به‌طور موفقیت‌آمیز برروی گوشی‌های دیزایر و لژند HTC، نکسوس وان گوگل و مایل استون ایکس تی ۷۲۰ موتورولا، آزمایش شده است.

با این همه این شرکت وجود مشکل این برنامه در گوشی گالکسی اس سامسونگ را تایید کرده است. همچنین بر اساس خبر مرتبط دیگری، اکنون یک سوم گوشی‌های آندروییدی با جدیدترین نسخه این نرم‌افزار یعنی Froyo ۲.۲ کار می‌کنند. بر اساس جدیدترین آمار وب سایت طراحان آندرویید، بیش از ۴۰ درصد تلفن‌های آندروییدی با نسخه ۱/۲ و حدود ۲۵ درصد با نسخه ۶/۱ یا نسخه‌های پایین‌تر نرم‌افزار آندرویید کار می‌کنند.