کاهش قیمت و افزایش رونق بازار جهانی تلویزیون

بازار دیجیتال- گویا قرار است قیمت تلویزیون‌های LCD و پلاسما همراه با افزایش میزان فروش، کاهش پیدا کند. بر اساس گزارش جدیدی که شرکت Canon منتشر کرده است، بازار تلویزیون رونق خوبی پیدا کرده است و به این دلیل انتظار می‌رود فروش محصولات این بازار با افزایش چشمگیری مواجه باشد. این در حالی است که به گفته کارشناسان، خریداران و مشتریان بازار تلویزیون حالا حتی حاضرند هزینه بیشتری برای خریدشان بپردازند. این گزارش نشان می‌دهد در نیمه اول سال ۲۰۱۰ تعداد تلویزیون‌های خریداری شده تا ۳۹ درصد نسبت به همین زمان در سال گذشته میلادی رشد داشته است. از طرفی درآمد حاصل از فروش تلویزیون‌های LCD به تنهایی هم تا ۲۶ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است. کارشناسان و فعالان این بازار معتقدند که کاهش قیمت انواع تلویزیون تاثیر زیادی بر افزایش میزان فروش آنها داشته است. به عقیده آنها فروشندگان قیمت این محصولات را در بازار رقابتی کاهش داده‌اند تا در نتیجه میزان فروش آنها افزایش پیدا کند.

طبق این گزارش متوسط قیمت یک تلویزیون LCD از ۲۲۵۷ دلار در سال ۲۰۰۵ به ۹۳۸ دلار در سال ۲۰۱۰ کاهش پیدا کرده و رسیده است. تلویزیون‌های پلاسما اما همچنان محصول گران‌تری در این بازار هستند. متوسط قیمت این تلویزیون‌ها از ۱۷۷۸ دلار با کاهش ۲۹ درصدی به ۱۲۶۲ دلار رسیده است.

این گزارش جدید نشان می‌دهد رونق بازار تلویزیون به دنبال افزایش تمایل کاربران به تماشای فیلم و ویدئو اتفاق افتاده است. بر اساس آمار منتشر شده، درصد تعداد تماشاگران ویدئو از ۶/۲ درصد در طول شش ماه گذشته به ۷/۴ درصد رسیده است.