بازار دیجیتال- اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران، در مورد عرضه مواد مصرفی تقلبی در بازار، به فعالان بازار این کالا هشدار داد. این اتحادیه اعلام کرد، بر اساس قانون جدید حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، مصوبه ۱۵/۰۵/۸۸ مجلس شورای اسلامی، با توجه به توزیع گسترده مواد مصرفی تقلبی دستگاه‌های چاپگر، فتوکپی و نمابر با برندهای مشهور که در جعبه‌های تولید ایران جاسازی و به بازار عرضه شده‌اند، بسیاری از مصرف‌کنندگان گله‌مند شده اند و دستگاه‌های آنها دچار مشکل شده است.

لذا در پی شکایت مصرف کنندگان به سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، اداره بازرسی و کشف کالای قاچاق، اداره مشارکت‌های مردمی، تعزیرات حکومتی و اتحادیه، به همه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان مواد مصرفی اخطار داد تا نسبت به جمع‌آوری این اقلام از سطح بازار اقدام کنند.

بر اساس اعلام این اتحادیه، در صورت مشاهده عرضه مواد مصرفی تقلبی در بازار، با متخلفان برخورد می‌شود که کمترین پیامد این اقدام عرضه کنندگان کالاهای تقلبی به بازار، پلمب واحد متخلف و در صورت تکرار ابطال پروانه کسب است.

این اتحادیه همچنین اعلام کرد، مسوولیت هر نوع آسیب به دستگاه‌هایی که بر اثر استفاده از مواد مصرفی شارژی به وجود آید به عهده واحد صنفی است. مگر اینکه قبل از اقدام به شارژ مشکلات احتمالی که برای دستگاه به وجود می‌آید به طور کتبی به خریدار اعلام شود.