روند فروش در بازار تجهیزات کامپیوتری کمابیش ادامه دارد

بازار دیجیتال- رشد قیمت‌ها شامل حال بازار تجهیزات کامپیوتری نظیر موس ، کیبورد، وبکم و ... نیز شده است و بر اساس اعلام فعالان بازار، طی مدت اخیر قیمت این کالاها نیز در حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است. در بازار کیف لپ‌تاپ هم شاهد رشد ۱۰ درصدی قیمت‌ها هستیم. فعالان بازار معتقدند از آنجا که در زمینه این کالاها تولید داخلی نداریم و همچنین با توجه به این موضوع که این کالاها، در ردیف کالاهای کم قیمت بازار هستند میزان تقاضا برای تجهیزات کامپیوتری در حد کمتری کاهش یافته است. در رابطه با بازار خرید و فروش این کالا گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

وضعیت بازار تجهیزات جانبی کامپیوتر، طی هفته گذشته چگونه بوده است؟ آیا این کالا نیز مانند سایر کالاهای حوزه کامپیوتر با رشد قیمت مواجه بوده‌اند؟

طی هفته گذشته در بازار تجهیزات کامپیوتری شاهد رشد قیمت‌ها بودیم و در پی این اتفاق میزان تقاضا هم تا حدودی کاهش یافت.

رشد قیمت‌ها در چه حدی بوده است؟

در حدود ۱۰ درصد. البته برخی از فروشندگان کالاها را با ۱۵ درصد افزایش قیمت به فروش می‌رسانند. جالب اینجا است که با توجه به شرایط بازار و رشد قیمت‌ها شرکت‌هایی که هدایایی برای خرید کالاهایی نظیر لپ‌تاپ در نظر می‌گرفتند اینک این پروموشن‌ها را حذف کرده‌اند.

گروهی می‌گویند تقاضا در بازار تجهیزات کامپیوتری نسبت به سایر کالاهای این حوزه کمتر نشده است. نظر شما چیست؟

این کالاها قیمت کمتری در بازار دارند و مشتری هم برای خرید این اقلام حداقل سه تا چهار بار در سال به بازار مراجعه می‌کند. وقتی وب‌کم یا موس خراب شود دیگر قابلیت تعمیر ندارد. برای همین مصرف کننده به فکر خرید یک نمونه جدید می‌افتد. با توجه به قیمت پایین این کالاها هم هر زمانی که لازم باشد برای رفع نیاز خود به بازار مراجعه می‌کند.