رشد سرمایه‌گذاری در بازار IT شرق آسیا

بازار دیجیتال- در حالی که بعد از گذشت یک سال صنایع مختلف هنوز هم در حال از بین بردن آسیب‌‌های به جا مانده از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۹ هستند، اما گویا سرمایه‌گذاری‌ها روند خود را از سر گرفته‌اند. در بازار کشورهای منطقه شرق آسیا، اما روند سرمایه‌گذاری در صنعت IT گویا سرعت بیشتری پیدا کرده است. اگرچه سرمایه‌گذاری در بخش سخت‌افزار در کشورهای این منطقه همچنان در حال افزایش است و حجم بودجه صرف شده برای این کار هم بیشتر شده است، اما سرمایه‌گذاری در بخش نرم‌افزار و خدمات IT در حال به ثبت رساندن رشد دو برابری است. این پیش‌بینی است که محققان موسسه تحقیقاتی IDC برای پنج سال آینده انجام داده‌اند. در حقیقت به عقیده کارشناسان این اتفاق به دنبال حرکت بازارهای منطقه شرق آسیا به سمت پیشرفته‌تر شدن و بزرگ‌تر شدن روی می‌دهد. با این اوصاف انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری در بخش IT در بازار شرق آسیا در فاصله سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ با متوسط نرخ رشد سالانه ۳/۱۱ درصد ادامه پیدا کند.

از طرف دیگر پیش‌بینی می‌شود اتفاق مشابه در روند تولید محصولات IT در این منطقه هم روی بدهد. به این ترتیب سیزده کشور منطقه شرق آسیا رشد چشمگیری را در میزان تولید محصولات این بخش تا سال ۲۰۱۴ شاهد خواهند بود.

این در حالی است که بعد از بحران مالی سال ۲۰۰۹ که از زمان جنگ جهانی دوم بی سابقه بوده است، کارشناسان انتظار داشتند روند بهبود در صنایع مختلف و حتی بخش IT کمی کندتر صورت بگیرد و دست کم روند رشد به این زودی اتفاق نیفتد. بازار کشور سنگاپور می‌تواند نمونه خوبی در کشورهای منطقه شرق آسیا باشد. طبق اعلام موسسه IDC، بازار تولیدات IT در این کشور تا پنج سال آینده با متوسط نرخ رشد سالانه ۷/۴ درصدی رشد خواهد کرد که این رقم می‌تواند قابل توجه باشد.