در راستای ارائه خدمات ارتباطی ارزان‌قیمت به زائرین محترم بیت‌الله الحرام و عتبات عالیات، همراه اول سرویس رومینگ کم هزینه را بر روی کلیه سیم‌کارت‌های اعتباری ارائه کرد. روابط عمومی شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: زائرین محترم می‌توانند با استفاده از کد *۱۹۹* از این سرویس استفاده و تا میزان ۸۰ درصد در هزینه مکالمات رومینگ بین‌الملل خود صرفه‌جویی کنند.

بر اساس این گزارش مشترکان سیم‌کارت‌های اعتباری که متقاضی استفاده از این سرویس باشند، باید قبل از شماره مقصد، کد *۱۹۹* را وارد کرده و در انتهای شماره مقصد، علامت # را وارد و با فشار دادن علامت (دکمه) سبز گوشی نسبت به شماره‌گیری اقدام کنند. پس از شماره‌گیری به روش مذکور، در فاصله زمانی کوتاهی (۱۰ الی ۱۵ ثانیه) گوشی تلفن همراه مشترک زنگ می‌خورد که با پاسخ به این تماس ارتباط برقرار می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: نوسان نرخ ارز در تعرفه‌های اعلام شده تاثیرگذار است و چنانچه مشترک قبل از شماره مورد نظر، کد *۱۹۹* را وارد نکند، هزینه رومینگ با تعرفه عادی محاسبه می‌شود. همچنین در صورت تغییر کد *۱۹۹*، مراتب از طریق پیامک به اطلاع زائرین محترم می‌رسد. طبق این گزارش، هزینه تماس‌های دریافتی همواره ۱۶۶۹ ریال و هزینه ارسال پیامک ۴۳۰۵ است و با استفاده از این سرویس، هزینه تماس‌های داخلی در آن کشور، از ۹۴۱۸ ریال به ۵۰۰۰ ریال و هزینه تماس با ایران، از ۲۵۵۶۴ ریال به ۵۰۰۰ ریال کاهش می‌یابد.

همراه اول به مشترکان خود توصیه کرده است قبل از سفر نسبت به افزایش اعتبار سیم کارت خود به میزان کافی اقدام کنند. زائرین محترم می‌توانند از طریق TOPUP با مراجعه به پرتال همراه اول به نشانی www.mci.ir، از طریق پایانه‌های فروش (POS)، از طریق دستگاه‌های خودپرداز (ATM) و از طریق دستگاه‌های وب کیوسک نصب شده در اماکن عمومی پرتردد نظیر فروشگاه‌ها و ایستگاه‌های مترو افزایش اعتبار دهند. این اقدام همراه اول امروز درحالی صورت گرفته است که چند روز پیش رییس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگویی اعلام کرده بود که به همه زائران ایرانی سیم کارت عربی با شارژ اولیه۵۰ ریالی هدیه می شود. به گزارش واحد مرکزی خبر ، علی لیالی در همایش مدیران حج تمتع سال۸۹ افزود: این هدیه را بانک می‌دهد و به مدیران و معاونان کاروان‌ها نیز داده خواهد شد.

ارسال صورتحساب پیامکی مشترکان دائمی

شرکت ارتباطات سیار با ارسال پیام کوتاه، مبلغ صورتحساب این دوره مشترکان خود را اعلام کرد. در این پیامک مبلغ قابل پرداخت استفاده هر مشترک از سیم‌کارت‌های دائمی دوره دوماهه منتهی به پایان شهریور درج شده است.

مشترکان می‌توانند با دردست داشتن شناسه قبض و پرداخت خود که به وسیله پیامک برای آنها ارسال می‌شود، بی‌نیاز از قبوض کاغذی نسبت به پرداخت صورتحساب خود به یکی از روش‌های غیرحضوری اقدام کنند. همراه اول با ارسال پیامک به مشترکان خود، ضمن آگاهی از توزیع صورتحساب این دوره، جزئیات مبلغ کارکرد را نیز اطلاع‌رسانی کرده است تا مشترکان به موقع صورتحساب خود را پرداخت کنند.