هند با بالا رفتن هر ساله شمار مشترکان جدید تا پنج سال آینده، از چین برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین بازار تلفن همراه جهان پیشی می‌گیرد. طبق جدیدترین بررسی شرکت پژوهشی Pyramid Research، اپراتورهای تلفن همراه در هند از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ هر ساله به‌طور متوسط ۱۲۵ میلیون مشترک جدید اضافه خواهند کرد که پیش‌بینی می‌شود بالاتر از هر کشور دیگری در جهان باشد.

این نرخ افزایش، شمار مشترکان تلفن همراه این کشور را در سال ۲۰۱۵ به ۲/۱ میلیارد نفر می‌رساند. به علاوه نرخ ضریب نفوذ تلفن همراه این کشور تا سال ۲۰۱۵ به صد در صد می‌رسد که ۳۶ درصد بالاتر از این آمار برای سال ۲۰۱۰ است.

بنابر این بررسی، رشد فوق‌العاده نرخ اشتراک تلفن همراه در هند، بیشتر به‌واسطه افزایش به‌کارگیری نسل سوم و خدمات همراه مانند موسیقی، ویدئو و دسترسی به پهنای باند انجام می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود درآمد خدمات داده با این افزایش مشترکان در همین مدت مشابه، نرخ رشد مرکب سالانه ۳/۲۷ درصد داشته باشد.

به گفته تحلیلگران، حتی رقابت شدید میان ۱۵ اپراتور تلفن همراه این کشور به رشد بالای درآمد صوتی لطمه نزده است و انتظار می‌رود مجموع درآمد با نرخ رشد مرکب سالانه ۱/۸ درصد از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵، رشد کند.

درآمد خدمات مخابراتی در هند از نظر منطقه‌ای، پس از ژاپن و چین در سال ۲۰۱۰ با ۵/۴۵ میلیارد دلار در رتبه سوم قرار داشته است و انتظار می‌رود این بخش با نرخ رشد مرکب سالانه ۴/۹ درصد تا سال ۲۰۱۵ به ۳/۷۱ میلیارد دلار برسد.