ایرانسل برای دولت 5 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است

بازار دیجیتال - همزمان با چهارمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل ، مدیران این شرکت در یک نشست خبری، به بیان عملکرد این اپراتور طی چند سال گذشته پرداختند‌. در ابتدای این برنامه، علیرضا قلمبر دزفولی، مدیرعامل شرکت ایرانسل ضمن شرح کوتاهی از فعالیت و دستاوردهای این اپراتور طی چهار سال گذشته، به درآمد مستقیم و غیر مستقیم این شرکت برای دولت اشاره کرد و گفت: ایرانسل به طور متوسط سالانه یک هزار میلیارد تومان برای دولت درآمد و منفعت مستقیم و غیرمستقیم داشته است. در واقع، درآمد اجرای پروژه ایرانسل برای دولت در طول ۴ سال گذشته به بیش از ۵ هزار میلیارد تومان رسیده است. وی در ادامه افزود: جذب ۵۱ درصد از مشترکان جدید و رشد ۱۰ درصدی سهم بازار در یک سال گذشته، رشد متوسط سالیانه ۶۰ درصد در تعداد BTSها را در سه سال گذشته، ۷ برابر شدن تعداد نقاط فروش ایرانسل در یک‌سال گذشته، تحت پوشش قرار دادن بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از جاده‌های کشور و پوشش بیش از ۱۷ هزار روستا از جمله عملکردهای ایرانسل از سال گذشته است که این آمار و ارقام نشان دهنده این است که ایرانسل از برنامه‌ها و اهدافی که در پروانه برای او در نظر گرفته شده، جلوتر است.

همچنین در ادامه این نشست دزفولی مدیرعامل این شرکت هفت سرویس و محصول جدید ایرانسل شامل مودم USB وایمکس به همراه سامانه تقویت کننده، شبکه خصوصی مجازی (VPN)، منطقه طلایی، نقشه مجازی ایرانسل نما، خدمات حقیقی بانکداری همراه، شارژ الکترونیکی با رویکرد جدید و ارتقای خدمات دیتای ایرانسل را معرفی کرد و به همراه احمدی، عضو هیات مدیره شرکت پست ایران، از تمبر یادبود چهارمین سالروز راه‌اندازی شبکه ایرانسل رونمایی کرد.

در این مراسم، نشست پرسش و پاسخی نیز برگزار شد و دزفولی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره تغییر تعرفه‌های ایرانسل گفت: فعلا برنامه‌ای برای تغییر تعرفه‌ها نداریم. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر وضعیت اینترکانکشن این اپراتور با اپراتورهای دیگر نیز اظهار کرد که تعرفه‌هایی در اینترکانکشن

(اتصال متقابل) پیش‌بینی شده و تا زمانی که تعرفه‌های جدید جایگزین نشود، آن تعرفه‌ها حاکم است. بنابراین مذاکرات ادامه دارد ولی تا زمانی که در مورد تعرفه جدیدی به توافق نرسیم همیشه تعرفه‌های قبلی حاکم خواهد بود.

دزفولی درباره ارائه درخواست از طرف ایرانسل برای افزایش تعداد مشترکانش به رگولاتوری گفت: ضرورتی برای ارسال این درخواست برای افزایش تعداد مشترکانمان نداریم چون سقفی برای این موضوع برای ما مشخص نشده است.

او همچنین در بخشی از سخنان خود با اشاره به اینکه درباره موضوعات مختلف نخستین باری نیست که اختلافی بین اپراتور و رگولاتوری به وجود می‌آید، اظهار کرد: البته همیشه با تعامل سازنده و ارتباط صمیمانه اینگونه موضوعات حل می‌شود و مباحثی که در حال حاضر مطرح می‌شود نیز از آن جمله است و بهتر است که زیاد روی آن بحث نشود.