رشد قیمت برخی از مدل‌های کمیاب در بازار گوشی

بازار دیجیتال- به نظر می‌رسد رکود ناشی از نوسانات ارزی نمی‌خواهد دست از بازار کالاهای حوزه دیجیتال، کامپیوتر و گوشی موبایل بردارد.چراکه با وجود کاهش قیمت ارز ،فعالان بازار ادعا می‌کنند بازار همچنان راکد و بی‌رونق است. البته در بازار گوشی تلفن همراه اوضاع تا حدودی بهتر است و فعالان بازار ادعا می‌کنند طی روزهای اخیر بازار تا حدودی با افزایش تقاضا مواجه شده است.

در زمینه قیمت‌ها نیز شاهد رشد قیمت‌ها در مورد برخی از مدل‌ها مانند n۸۶ هشت مگاپیکسلی یا n۹۷ mini از خانواده نوکیا یا hd mini از خانواده htc بوده‌ایم. البته قیمت برخی از مدل‌ها نیز در بازار در حدود ۲ تا ۵ هزار تومان کاهش یافته است.

در رابطه با بازار گوشی تلفن همراه، گفت‌وگوی کوتاهی با یکی از فعالان بازار داشتیم که می‌خوانید:

شنیده می‌شود طی مدت اخیر، بازار گوشی تلفن همراه بر خلاف سایر کالاها از رونق نسبی برخوردار شده است. شما این خبر را تایید می‌کنید؟

نمی‌توان گفت بازار از رونق، حتی نسبی برخوردار است. اما میزان مراجعه به بازار تا حدودی افزایش یافته است.

یعنی افزایش میزان مراجعه به بازار به خرید ختم نمی‌شود؟

به طور محدود برخی از خریداران اقدام به خرید می‌کنند. ولی اکثرا در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

ولی شنیده می‌شود قیمت برخی از مدل‌های گوشی طی هفته اخیر در بازار افزایش یافته است. چطور خریداران در انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند؟

این افزایش قیمت جزئی است و مربوط به مدل‌هایی می‌شود که در حال حاضر در بازار کمیاب یا پر متقاضی هستند.

پس در این صورت با عرضه مجدد این مدل‌ها به بازار شاهد کاهش قیمت‌ها خواهیم بود. درست است؟

بستگی به شرایط بازار دارد. ما نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم قیمت‌ها افزایش یا کاهش خواهند یافت. ممکن است مدل‌هایی که در بازار کمیاب هستند تا مدت‌ها وارد بازار نشوند و ما با رشد بیشتر قیمت‌ها مواجه شویم. ممکن هم است که قیمت‌ها در بازار کاهش یابند.