هیات دولت هرگونه تغییر نرخ پیامک را مشروط به تایید کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دولت هرگونه تغییر در نرخ پیامک را مشروط به تنفیذ و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات کرد. همچنین براساس مصوبه جدید دولت، اصلاح نرخ های پیامک و تصویب جداول تعرفه‌ها و نرخ‌های کلیه خدمات ارتباطی توسط کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات انجام می‌شود.همچنین دولت به منظور حمایت عملی از گسترش و ترویج خط و زبان فارسی در فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال، نرخ هر پیامک به زبان فارسی در سیم‌کارت دائمی، مبلغ ۸۹ ریال (دو پالس) و نرخ هر پیامک به حروف انگلیسی در سیم‌کارت دائمی را مبلغ ۲۲۲ ریال (پنج پالس) تعیین کرده بود. این مصوبه از سوی محمد رضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

راه‌اندازی خدمات بانکداری همراه ایرانسل

ایرانسل اعلام کرد: خدمات حقیقی بانکداری همراه، به‌عنوان ابزاری نوین در صنعت بانکداری و پرداخت الکترونیک کشور با قابلیت انجام خدمات بانکی از طریق تلفن‌ همراه در هر لحظه و هر کجا به مشترکان این اپراتور عرضه شد. با استفاده از خدمات بانکداری همراه ایرانسل، تمامی مشترکان سیم‌کارت‌های این اپراتور که دارای یکی از کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب بوده و رمز اینترنتی کارت بانکی خود را دریافت نموده‌اند، می‌توانند با استفاده از گوشی تلفن ‌همراه خود و بدون نیاز به نصب هرگونه نرم‌افزار یا اعمال تنظیمات خاص در آن، از خدمات بانکداری همراه ایرانسل استفاده کنند.

برای استفاده از خدمات بانکداری همراه ایرانسل، پس از تکمیل ثبت‌نام، کافی است در هر لحظه و هر کجا، کد دستوری #۷۲۴* توسط مشترک شماره‌گیری و در منوی نمایش داده شده سرویس مورد نظر انتخاب شود.

ارائه آموزش به دانش‌آموزان برای استفاده از تلفن همراه و اینترنت

مدیرکل مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده وزارت آموزش و پرورش، آموزش و تربیت دانش‌آموزان برای استفاده از پدیده‌های نوظهور همچون اینترنت، بلوتوث و تلفن همراه موبایل را خواستار شد.

حسین جعفری در مراسم افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده که با حضور کارشناس انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل، مدیر آموزش و پرورش خلخال و جمعی از مسوولان شهرستان و نمایندگان انجمن اولیا و مربیان در خلخال، راه‌اندازی و فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده را بسترساز مقابله با آسیب‌های عاطفی و اجتماعی خانواده‌ها دانست.

وی استفاده از پدیده‌های نوظهور، مانند اینترنت، بلوتوث و تلفن همراه را در جهت آموزش و تربیت دانش‌آموزان خواستار شد. جعفری همچنین از راه‌اندازی سایت مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده در آذرماه خبر داد.

سارق موتورسوار گوشی‌های همراه در پایتخت دستگیر شد

فرد موتورسواری که از غلفت مردم سوءاستفاده کرده و اقدام به سرقت گوشی‌های تلفن همراه می‌کرد، توسط ماموران پلیس آگاهی تهران دستگیر شد. ماموران گشت کلانتری ۱۱۲ ابوسعید در ساعت ۱۴ بیست‌وششم مهرماه امسال در حین انجام ماموریت در خیابان فرهنگ به راننده موتورسیکلت هوندا مظنون شده و ضمن توقف موتورسیکلت، در بازرسی بدنی از راننده تعداد ۵ دستگاه گوشی تلفن همراه کار کرده یافت شد و فرد مورد نظر به نام «سعید ـ ک» ۲۲ ساله بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی در کلانتری ۱۱۲ ابوسعید، پرونده به همراه متهم به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع شد. کارآگاهان مبارزه با کیف‌قاپی پایگاه هشتم از مالکان ۵ گوشی تلفن همراه دعوت کردند تا متهم را شناسایی کنند که با حضور مالباختگان مشخص شد که متهم به وسیله یک موتورسیکلت اقدام به قاپیدن گوشی تلفن‌ افراد کرده و متواری شده است.

در تحقیقات کارآگاهان مشخص شد که متهم دستگیر شده تاکنون اقدام به سرقت بیش از ۱۷ گوشی تلفن همراه در محدوده مرکزی و جنوب تهران کرده است.